Hej på er (:
Jag sitter vid frukostbordet i pyjamasen och har egentligen tio andra saker jag måste göra.. men jag pallar inte stressa så jag tänkte lika bra att skriva lite.

Imorgon är det exakt ett år sen vi åkte till Thailand, ett helt år sen. Det är så jäkla stört vad snabbt tiden går. Det lite roliga är att imorgon vid ungefär samma tid flyger Emmy, Mårten, Jag och Jakob till London. Det är visserligen till ett något kallare land och en aning kortare flygresa, men annars så är det väl rätt likt. Lite skoj i alla fall att det är på samma dag, tycker jag. Gick det bra förra året så borde det väl göra det nu med....väl? Satt nyss och läste igenom mina inlägg som jag skrev för ett år sedan, inför thai-resan. Jag förstår inte hur jag kan tycka det är så otäckt att flyga, du har ju större chans att krocka med bilen eller bli överkörd än att det ska hända något när du flyger (peppar,peppar..) Men jag tycker inte om det för fem öre i alla fall. Linn sa till mig förra sommaren när vi skulle flyga hem ifrån London, "tänk på planet som en superhjälte som flyger dig hem", det hade nämligen hennes terapeut sagt till henne. Eller som mamma säger, tänk att det är som en buss.. och visst det är rätt likt en buss, det har jag tänkt på under mina bussfärder, men en buss kan man STANNA och GÅ av, det går inte riktigt med ett flygplan. Men nu har jag en Emmy bredvid mig på planet, hon skulle slå till mig så jag deckar om jag får panik x) Annars blire åksjukepiller(somnar..) och sen musik till tusen hela resan. Det ska nog gå fint (: (Y)

Igår kväll var det liten återförening med delar av "gamla gänget", fast det är ju fortfarande Gänget med stort G, men då var det bara vi, nu har vi andra gäng också... haha eller hur fasen man ska förklara det, skitsamma, ni fattar kanske ? ;)
I alla fall  så var vi hemma hos tonna och åt massa gott, muffins, kakor, kladdkaka, fruktsallad och emmys mjuka pepparkaka. Det blev fotograferande med dannes nya superbraiga kamera, lite filmtittande, skratt och snack :) MYS vad det allt, tycker i alla fall jag.

Naeh, nu springer klockan iväg och jag måste göra mig iordning, packa lite, stryka, äta, ut på köpingen och sen äre körskola mellan ett och fem, sen träffa london gänget och sen hem och äta + packa klart + träffa sara, kanske matildus och även tovie. Det blir en intensiv dag men det ska nog gå fint ;)

Ha det nu toppen, det ska i alla fall jag ha!
Jag lovar utter, jag ska hälsa London ;)

Over and out
/ F.

Ännu en helg har tagit slut, tyvärrtyvärr.
Denna har varit riktigt händelserik vill jag lova! I fredags var det äntligen dags för kvällen vi längtat efter i ett halvår, björn gustavsson, özz, måns möller och Soran i kalmarsalen. Det kunde inte blivit mycket bättre, jag, utter, becca och jossan satt på första parkett, och då menar jag verkligen första. Vi var så nära scenen att vi kunde slänga upp benen på den, haha. Föreställningen var så otroligt jäkla sjukt bra! Skrattade så jag hade kramp i både mage och hals! De killarna vet verkligen hur man underhåller vill jag lova. Utter, där valde vi något bra att spendera pengar på :D
Sen efteråt blev det utgång till Bistro med becca och jossan. Hade det überskoj och trevligt, men kvällens höjdpunkt är nog ändå att soran, özz och måns + deras dj var där ;) ojojoj! Och så måste jag bara skryta(mina stackars kompisar kommer få stå ut med det länge, men jag menar det är inte varje dag en sånhär sak händer.) Först så berömde vi dem för en toppen föreställning och sen inte så mkt mer. Men sen när vi ska gå ut och börja gå mot bussen, skriker felle på mig som under kvällen har hängt ihop med hela komikergänget, och mycket väl stod de alla tillsammans utanför (med undantag för björn då som var kvar på hotellet). Så vi stod där hos dem och snackade ett tag medan de dillade om vart de skulle ta vägen eller göra av kvällen, det slutade med att de skulle på efterfest och att vi hade sällskap till stationen, eller vi gick med Soran medan de andra flamsade runt några meter framför, men jag säger bara det OJOJOJ  vilken kväll :D Inte varje dag man får samtala med en kändis inte, haha. Måste också tillägga en väldigtväldigtväldigt trevlig kändis! :) Sen var ju bussfärden hem rätt underhållande med, Becca och jag fann en ny vän, martin hette han x) Haha, herreguh säger jag bara vilken konversation inte mycket seriöst sagt där inte bara en massa skratt, men det är trrrevligt det så jag ska inte klaga!
Sen igår var det kalmar all day long, middag med två av mina favoriter matildus och emmy, eller ska jag säga snyggemmy kanske?, haha. Det var i alla fall supermys med middag på Zorbas(jag borde få klippkort där eller något, känns som jag är där hela tiden). Vi åt så att knapparna i byxorna näst intill for iväg, snackade lite smått och hade det allmänt trevligt :) Sen åkte snyggemmy och jag med mina föräldrar ut mot IKEA och alla andra stora affärer som har etablerat sig i lilla kalmar. Vi två virrade runt inne på IKEA och fann lite småsaker, emmy köpte grrymt snygga "cosmopolitan glas" och jag barnplåster + burkar till utters och mitt projekt. Sen virrade vi runt inne på media mark (eller vad det nu heter)  och sist men INTE minst city gross. Där lekte vi bland halloween sakerna, det var vi två plus några åttaåringar x) MEN vad skoj man kan ha med en halloweenmask! skrattade så tårarna rann i alla fulla fall. Underbart.
På kvällen blev det movie med sara och emmy + emmys mamma :) Vi såg SATC the moviiieee, ASBRA! Sen promenad och träffade daaanieeel och matildus och sen åkte vi alla hem eller inte jag för jag gick in till Tove.
Idag har morfar varit här och ätit söndagsmiddag och efterrätt, mycket trevligt :) Och nu sitter jag och ska skriva en bokrecension i engelska C, bläk :( men jag orkade inte alls så jag skrev lite här istället.

naeh, nu måste jag ta mig i kragen och jobba lite! Fasen jag har blivit en sån slöpåse! ACKOVE på mig..
saknar dessutom min finafinafinafinafina henrik lite mycket :( bläk.

naehnaehnaeh, ha det bra!
/f.
Oh happy day, idag är vi lediga ifrån skolan, wünderbart. Men tyvärr går denna dagen åt till skolarbete i alla fall. Har ett supertraukigt megajobbigt Kemiprov imorgon :( jekla shiiiit.
Missar tobbes konsert idag också, så mitt humör är inte på topp just nu. Men jag vill gärna inte få ett ig imorgon så jag gjorde nog rätt val i alla fall...men apa i alla fall.
Igår blev det pluggpluggis fram till åtta för då bar det av till Kalmar, onsdag=lill lördag. Det var så skönt att dansa loss, bort med alla traukiga bekymmer och skolångest och allt annat, in med lyckorus. Tack alla finingar för en rolig och trevlig kväll! Och ett Grattis till Hanna som fyllde 18 här-om-dagen! (:

Naeh, jag måste nog återgå till kemiplugget nu, får väl se om något fastnar, men det lär jag ju märka imorgon.
HUH, men snartsnartsnartsnart är det lov lov lov looov, och då blir det LONDON! Om två veckor är vi där, underbart!
och om två veckor kommer också henrik hem som har åkt iväg för att vara duktig på sjön, men lite tomt är det allt ska jag säga er, men två veckor går snaaabbt :)!

naenaennae, nu är det pluggis gånger 2500000 som gäller ;)
ha det tipptopppppp!

/ f.

Idag är det FRIDAY, weeeeiii! Härligthärligthärligt med heeelg för jag är så skoltrött, eller kanske inte skoltrött mer trött på allt som har med skolan att göra (förutom mina finafinafina vänner of course). Läste just min caoouuusiiins blogg (loyuise) och jag känner samma sak, jag vill ut och resa nunununu! Australien med Sara, ska vi åka redan imorgon? Jag vill upptäcka något nytt och se nya platser, trött på att gå i samma mönster dag ut och dag in. Fast i och för sig är det endast EXAKT 8 månader tills vi tar studenten, 10 juni 2009! tiden går snabbt.
Fast först väntar en resa till London tillsammans med emmy,mårten&jakob om två veckor(peppen!!!), Rom med italienska-klassen och Stockholm med bästa spa06 och spb06 :D Det blir skojskojskoj. Förhoppningsvis hinner jag klämma in att få mitt körkort snart också, så då blir det nog lite roligare ;)

Annars är det ingen vanlig dag idag inte, nej för det är Henriiiiiks födeeelseeedaaaaaag, 19 hela år, inte dåligt det inte (: Huh, jag var inte duktig och gjorde frukost på sängen, ackove på mig haha. Men han fick faktiskt present iaf, lite snäll kan jag vara ^^
sötegöte.

Naeh, nu har jag staden&framtiden sitter och letar fakta om storskaligheten, för er som undrar så är det en arkitekturstil på hus som byggdes mellan 1965-1975 i Sverige i samband med industrialiseringen och urbaniseringen. Så nu har nu lärt er något nytt idag, kan ju alltid vara skoj menar jag ;) Eller iofs just nu skriver jag ju här, så där ljög jag lite, men jag ser att Erika här bredvid inte heller är så aktiv, hon kollar in stövlar på dinsko för tillfället så jag känner mig rätt lugn.
Sen efter det blir det att äta massa gott på italienskan för Bjöööörn har fixat italiensk mat till oss, och det tackar man ju inte nej till ;D

neeheeeee nu ska jag nog göra nytta tror jag, men får se hur det går med det ;)
lyssnar för övrigt på sugarplum fairy vilket var otrrrrrooliiigt länge sen, men uh så bra dem är!

ha det tipptopp! (:
/ f.

(lustig blogg idag jag vet, ber om ursäkt men jag är trött, så det bara blev så)