Måndag 27/10

1kommentarer

Hej på er (:
Jag sitter vid frukostbordet i pyjamasen och har egentligen tio andra saker jag måste göra.. men jag pallar inte stressa så jag tänkte lika bra att skriva lite. 

Imorgon är det exakt ett år sen vi åkte till Thailand, ett helt år sen. Det är så jäkla stört vad snabbt tiden går. Det lite roliga är att imorgon vid ungefär samma tid flyger Emmy, Mårten, Jag och Jakob till London. Det är visserligen till ett något kallare land och en aning kortare flygresa, men annars så är det väl rätt likt. Lite skoj i alla fall att det är på samma dag, tycker jag. Gick det bra förra året så borde det väl göra det nu med....väl? Satt nyss och läste igenom mina inlägg som jag skrev för ett år sedan, inför thai-resan. Jag förstår inte hur jag kan tycka det är så otäckt att flyga, du har ju större chans att krocka med bilen eller bli överkörd än att det ska hända något när du flyger (peppar,peppar..) Men jag tycker inte om det för fem öre i alla fall. Linn sa till mig förra sommaren när vi skulle flyga hem ifrån London, "tänk på planet som en superhjälte som flyger dig hem", det hade nämligen hennes terapeut sagt till henne. Eller som mamma säger, tänk att det är som en buss.. och visst det är rätt likt en buss, det har jag tänkt på under mina bussfärder, men en buss kan man STANNA och GÅ av, det går inte riktigt med ett flygplan. Men nu har jag en Emmy bredvid mig på planet, hon skulle slå till mig så jag deckar om jag får panik x) Annars blire åksjukepiller(somnar..) och sen musik till tusen hela resan. Det ska nog gå fint (: (Y)

Igår kväll var det liten återförening med delar av "gamla gänget", fast det är ju fortfarande Gänget med stort G, men då var det bara vi, nu har vi andra gäng också... haha eller hur fasen man ska förklara det, skitsamma, ni fattar kanske ? ;)
I alla fall  så var vi hemma hos tonna och åt massa gott, muffins, kakor, kladdkaka, fruktsallad och emmys mjuka pepparkaka. Det blev fotograferande med dannes nya superbraiga kamera, lite filmtittande, skratt och snack :) MYS vad det allt, tycker i alla fall jag. 

Naeh, nu springer klockan iväg och jag måste göra mig iordning, packa lite, stryka, äta, ut på köpingen och sen äre körskola mellan ett och fem, sen träffa london gänget och sen hem och äta + packa klart + träffa sara, kanske matildus och även tovie. Det blir en intensiv dag men det ska nog gå fint ;) 

Ha det nu toppen, det ska i alla fall jag ha! 
Jag lovar utter, jag ska hälsa London ;) 

Over and out 
/ F. 


1 kommentarer

Josefin

27 Oct 2008 16:47

Det är bra Frida, dig kan man lita på ;) . Ha det nu super på er resa ;D

Kommentera

Publiceras ej