Överkörd

0kommentarer

Det var nog mer spänningar som låg dolda än jag trodde. För just nu känns det som att ett mindre tåg har kört över mig, helt slut. 

Jag har idag gjort min första MR, och förhoppningsvis sista. Jag är rätt nöjd över mig själv att ha klarat av att ligga fastspänd på en brits i 45 minuter och samtidigt behöva lyssna på ett jäkla smällande & bankande som maskinen gav ifrån sig när magnetfältet trängde igenom min kropp. Sen den lilla poängen att jag blundande hela undersökningen och djupandades för att tränga undan panikångesten över det väldigt trånga utrymmet är en annan sak. Bäcken, ländrygg och bröstrygg har idag blivit avbildade på 1500 bilder för att undersöka om jag har inflammationer även där. 

En liten upplysning för er som ska göra en MR av överkroppen, speciellt magområdet, det är att det blir jäkligt varmt. Magnetfält = skållhett. Fy fasen. Trodde på riktigt att jag skulle smälta bort på britsen, möjligtvis även explodera. Det var enda gången jag var riktigt nära på att trycka på knappen & säga ifrån. Jag som tog på mig ett par mjukisbyxor a la region Skåne för jag tänkte att det skulle bli kyligt, men icke sa nicke. Efter undersökningen frågade sjuksköterskan hur det var och när jag då berättade att det enda var att det blev brännhett. Då säger han "Ja, jag ville inte säga något till dig innan men det har hänt att folk har fått brännmärken..De brände en man i Malmö för ett tag sedan." Min haka var nog nere i golvet och vände för han skrattade rätt gott. Förutom det så är MR helt smärtfritt! 

Hejaheja! Har även lämnat några rör blod för uppstarten av min nya medicin. Det blir lågdos av cellgifter, fördelarna med behandlingen är fler än bieffekterna och nackdelarna. Förhoppningsvis blir jag symptomfri och får må bra! Vad är då lite håravfall & illamående? Faktiskt en piss i Mississippi om jag får säga det själv. Så nu håller vi tummarna. 

Over and out

Kommentera

Publiceras ej