Nya tag

0kommentarer

Sitter hemma på Hästskovägen och försöker att lugna mina något nerviga nerver. Snart är det dags för intervju på barn- och ungdomshabiliteringen i Oskarshamn, en logopedtjänst. Det är ett åtta månaders vikariat och det hade varit så himla kul att få jobba där då många av de barnen jag hade hand om förra sommaren är knutna till den habiliteringen. Förutom intervjun så har jag hunnit med att ha lite kvalitetstid med mina fina, bästa Mönsteråstjejor! Igår var jag först inne hos familjen Karlsson och hälsade på då Tove och Pierran var där på Raggmunksmiddag. Sedan åkte Sara och jag ut till Oknö för att hälsa på Jossens i hennes (& Ottos) nya lya. Det var så himla mysigt och fint att bara få hänga, huh vad jag har saknat det. De lyckas alltid få mig på bra humör de där två. Idag har jag även hunnit med en power-walk med Bexen, riktigt välbehövligt då det var alldeles för länge sedan vi sågs. Nu har jag laddat batterierna med bra kompishäng och känner mig riktigt taggad på intervjun!! 
 
Ville bara ge en något mer positiv uppdatering. Alla dagar är verkligen inte dåliga dagar och jag gör mitt bästa att inte låta magen ta över, men ibland rinner bägaren över och då kan jag inte dölja min frustration. Irritationen finns kvar och jag släpper knappt mobilen ur sikte i fall att den där läkaren ringer. Det löser sig så småningom helt enkelt. Hakuna Matata så att säga!
 
 
 
Over and out
f. 

 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej