Att ladda batterierna

0kommentarer

Idag har jag verkligen laddat mina batterier men fint kompishäng. Efter uppsatsgenomgång med Ellen så mötte jag upp Johoney, Stina, Lisa och Glennie för picknick ute i det gröna. Solen sken och vi kunde sitta utan jacka, i alla fall ett tag tills det att solen valde att gå i moln. Det slår mig titt som tätt att jag aldrig hade mött dessa fantastiska människor om jag inte hade kommit in i Lund. Idag är de en så självklar del av mitt liv och det känns som att de alltid har varit det. Det gör ont i hjärteroten när jag tänker på att vi inte kommer bo i samma stad i höst. Inga mer spontanpromenader eller fikastunder, för alla kommer vara ute på nya äventyr. En trygghet är att jag vet att vi kommer att hålla kontakten, för vänskap som denna slänger man inte bort. Efter picknickandet blev det kaffedrickande med Glennie till halv elva, en riktig långfika här hemma på vildis. En riktigt fin dag med andra ord. 

Nu ska jag sova. Imorgon väntar sista styrelsemötet med överlämning. Det känns både jätteskönt och tråkigt på samma gång. Jag kommer att sakna mitt knasiga, braiga styrelsegäng! 

Dödade precis en bananfluga på mobilskärmen, tänkte om ni ville veta. 

Over and out

Tänk vad mycket kul vi har haft tillsammans, så många bästiga minnen! 

Kommentera

Publiceras ej