Tisdag

0kommentarer

Halloj i stugan! 

Vi kom hem för en stund sedan efter att ha sett musikalen Matilda. Den var helt fantastiskt bra, vi var alla riktigt imponerade av alla de superduktiga barn som var med! Har ni möjlighet att se den, så se den. 

Annars rullar dagarna på med besök på en just nu massa skolor. Besök i all ära men vi känner att vi börjar kunna det här med det amerikanska skolsystemet och logopedbehandling nu..eller kanske inte helt men lite i alla fall. Vi har en vecka kvar med schemalagda grejor sedan ska vi turista i en vecka innan vi flyger hem till Skåneland igen! Om en vecka kommer våra saknade pojkvänner hit vilket ska bli riktigt kul. Jag har haft min bästiga familj här i en vecka snart och de åker hemåt igen på torsdag. Tråkigt såklart men det har varit supermys att ha dem här. 

Igår var jag lite ledig med min familj och passade då på att gå "the High line" vilket jag rekommenderar för alla som ska hit!! Mysigt värre och fina områden. Vi gick nog cirkus 2,5 mil igår ner till Freedom tower och ground zero. Vi avslutade kvällen på en irländsk pub med Liverpooltema vilket fick mig att sakna Joel sådär lite extra. 

Imorgon väntar ett skolbesök ute i Brooklyn och efter det ska jag ÄNTLIGEN få besöka Guggenheim! Det är på riktigt en dröm som går i uppfyllelse, kultrnörden i mig skuttar av glädje. 

Vi har förresten firat St. Patrick's day idag, med övriga NY. Sjukt mycket fulla kids och galet lång parad med en massa "marching bands". Där var en hel del säckpipor med också vilket jag älskar! Himla fint! 

Nu går ögonen i kors! Klockan är långt efter läggdags här egentligen. 
Over and out
F





Kommentera

Publiceras ej