Kaosväder och sväljning

1kommentarer

Såhär blöt kan man bli när det ösregnar i New York! Tacka vet jag bästa julklappen: Mina vattentäta och braiga kängor, fötterna håller sig torra i alla fall! Pölen är btw gigantisk, det är inte jag som har krympt. 

Idag har vi spenderat halva dagen på ett av de största sjukhusen i NY som tar emot allt ifrån traumapatienter till rehabiliteringspatienter. Vi fick se en himla massa sväljningsundersökningar vilket jag hurrade för! Däremot är jag väldigt glad över att plugga/jobba i Sverige då logopederna här har ett väldigt speciellt förhållningssätt till sina patienter. Väldigt lite terapeutiskt förhållningssätt och väldigt mycket amerikansk högljuddhet. Väldigt blandade intryck av denna dag. Sjukhuset känns som taget ur en sjukhusserie på 70-talet, allt känns lite äldre och slitnare, och då är detta ändå ett av de bäst rankade sjukhusen i NY. Menmen jag ska icke döma! 

Annars så har vi åkt en massa tunnelbana, besökt Brooklyn för första gången (sjukhuset), gått hem ifrån Times square ännu en gång (älskar vårt centrala boende) och lagat mat. Nu ligger Mimmi i sängen och läser och jag sitter i soffan och skriver detta inlägg. Jag ska strax hoppa in i duschen och hoppas på att jag får till en bra mix av kallt & varmt vatten heh. Jag hatar på riktigt att de inte har normala kranar till duscharna/handfaten som vi har hemma. Idag är också första dagen vi, eller mest jag, inte har klagat på gaslukt vid matlagning, framsteg! ;) 

Hoppas ni sussar sött där borta på andra sidan Atlanten! 
Over and out 



1 kommentarer

Johanna

05 Mar 2015 09:53

Va roligt med sväljning!! Och spännande att se hur det skiljer sig :) ni verkar ha det himla bra!! Försöker skicka lite engelsk sol :) Stor kram!! <3

Svar: Jaaa vi har fått se en massa sväljande haha! Vissa saker är jättelika medan andra väldigt o-lika! :) Vi har det verklien toppen! Ni verkar ha fet super ni med, älskar dagens ord haha. Taack, den har hittat hit för nu kommer plusgraderna!! :)) kramaaaar <3
Frida

Kommentera

Publiceras ej