Helgen

0kommentarer

Igår hade vi en riktig familjedag och på schemat stod kultur! Vi snörade på oss gympadojorna och stegade iväg mot National History Museum. På grund av att vädret hade bestämt sig för att vara inställt på regn hela dagen så hade även halva Manhattan bestämt sig för att besöka detta museum just igår. Vi tågade runt inne i museumet och tittade storögt på alla de fantastiska dinosaurierna! Får jag för mig att byta yrke någon gång då ska jag bli arkeolog och gräva efter dinosaurier! För fy tusan vad häftigt det var. 
Jag menar, titta bara på denna läckerbit. Efter ett mindre stressmoment vid museumets restaurang med en miljon skrikande bebisar samt föräldrar så började vårt kulturbehov sina. Vi begav oss då vidare ner mot SOHO för att leta efter skor! Pappsen och Simon hittade riktiga fynd, de hade nämligen inte världens bästa promenadskor med sig hit och klagade därför över onda ryggar. Simons inköp kanske i och för sig inte godkänns som promenadskor då vår kära mamma har dömt ut Converse helt. Hon vet  vad hon pratar om, men snygga är dem i alla fall! Efter många mils promenerande stannade vi på en supermysig restaurang där de gjorde sin egen ost (måste ta med Joel dit när han kommer) så vandrade vi hemåt. 

Idag har vi spenderat dagen shoppandes. Mimmi och jag började med att gå loss på bebisavdelningen på Macy's då Mimmi nyligen har blivit faster. Det finns så otroligt mycket söta bebiskläder, så jag hoppas att någon i min närhet skaffar barn snart så att jag kan få köpa något sött! Då lillebror var lite sjuker så höll pappa honom sällskap vilket gav mamma, mig och Mimmi en massa tid till shopping! Vi traskade längs med Broadway tills energin tog slut. Vi avslutade kvällen på ännu en supermysig italiensk restaurang där ägaren verkade ha träffat varenda kändis i USA. Riktigt god mat, ett gott glas vin och trevliga kypare gjorde att kvällen fick ett riktigt fint avslut! Nu ligger vi nerbäddade och ska strax sova eller Mimmi & Simon sussar redan sött här intill så jag ska strax joina. 

Det är så mysigt att ha familjen här! Imorgon ska vi kolla in frihetsgudinnan och ground zero! 

Men jag måste ändå erkänna att jag trots allt är mer av en Londontjej än en NY-tjej. Denna staden är häftig men lite för stor för mig. 

Over and out
F





Kommentera

Publiceras ej