Friday!

0kommentarer

Hejhejhallå! 

Dagen började med ännu ett bussäventyr för mig och Mimmski. Long Island stod på dagens schema och enligt vår reseapp skulle det ta oss cirkus 1h och 45min att åka dit, vilket det också gjorde. Ännu en svettig busstur, både på grund av värmen inne i bussen samt nervositeten av att inte fatta vart vi skulle av, det är alltid lika spännande. Trots allt detta så hittade vi rätt! Jag är så otroligt imponerad av att vi hela tiden hittar rätt trots kaotiska förhållanden. Lokaltrafiken här är inte att leka med! Det står inte vad busshållsplatserna heter, inte heller annonserar bussarna ut vilken hållplats det är man passerar = det är omöjligt att fatta vart man befinner sig! Trots detta så lyckas vi ändå hitta rätt OCH vi är alltid i tid. Det beror nog i och för sig mer på att min kära resekompis/Minmski gillar att vara ute i tid, vilket jag uppskattar väldigt mycket då jag saknar den egenskapen vissa mornar. 

Väl framme på Long Island fick vi observera logopedbehandling av personer med afasi vilket var mycket intressant. Jag gillade logopedernas förhållningssätt och de studenter som jag fick observera var alla väldigt tillmötesgående och observanta på sina patienter. Detta skiljer sig tyvärr rätt mycket ifrån vad vi tidigare sett.. Logopederna här jobbad mycket mer likt oss i Sverige, mer patientcentrerat! De var alla supergulliga. Mimmi och jag fick åka hemåt lite tidigare än planerat då snön slog till ännu en gång. Logopeden som var vår kontaktperson var supergullig och körde oss till tåget som endast tog 32 minuter in till Manhattan!!! Vi skrattade gott åt att vi helt hade missat direkttågen och åkt världens omväg på morgonen. Men hsde vi inte åkt omvägen så hade vi inte fått se Flushing, ni som har sett tv-serien The Nanny förstår varför detta var kul! Dock var Flushing långt ifrån vad jag hade föreställt mig. Det var mest kineser överallt och väldigt stökigt, men fint på sitt sätt så klart. Lite för mycket folk för min smak dock. 

Nu går mina ögon i kors...då vi startade dagen 05:30 är det kanske inte så lustigt. 

Vi har även hunnit med att äta en FANTASTISK måltid på en fransk restaurang nära där vi bor. Felicia är här och hälsar på så vi var ute och firade in helgen lite, muy trevligt! Min mage ljublade över att få lite riktigt kött och grönskar. Dock var det pommes till men det var fantastiskt gott, kanske det godaste köttet jag ätit = Boeuf Bourguignon, eller hur det nu stavas. 

Nu ska jag gå och borsta gaddarna, eller så fort min vapendragare har snutit klart nosen är det min tur på toaletten. Hon har råkat åka på det mesta under denna resa och jag hoppas att denna förkylning är det sista tråkiga! Vi (läs jag) borde kanske äta mer apelsin och mindre Oreos.. 

Over and out
f



Kommentera

Publiceras ej