Första skoldagen!

1kommentarer

Idag har vi besökt logopedprogrammet här vid NYU för första gången och det var kalas! Vi fick delta i the thickened liquid challange (typ som Ice bucket challange) för att uppmärksamma ät- & sväljsvårigheter vilket jag tyckte var superkul!!! Det är ju mitt absoluta favoritområde och något som verklihen behöver uppmärksammas. Vi fick alltså dricka ett fruktansvärt sött Ice Tea med smak av citron (det smakade mest honung?), det var även förtjockat.. Så ni kan ju själva tänka er hur det smakade. 

Efter besöket på avdelningen gav vi oss av mot NYUs presentshop och kan möjligtvis ha köpt en asnice tjocktröja med NYU-logga på...hehe. Sedan traskade Mimmsan och jag hemåt. Vi passerade en affär som var rena drömmen!! Bara en massa limited-edition-skor från golv till tak, vi trodde först att det var ett museum men insåg snabbt att folk faktiskt köpte skor där. 
Här har ni mig i skohimmeln! 

Vi traskade en himla bra bit upp till Empire State building och tog där tunnelbanan hem. Nu är vi supertrötta som vanlig och ska nog snart hoppa i säng trots att klockan bara är nio här. 

Så ha det kalasfint hörrni! 
Over and out
F
Lavinia, jag & Linnea uppe på avdelningen idag! Mimmsan agerar proffsig fotograf :) 

LYCKA över att solen sken och typ all snö som kom igår började smälta bort. Hoppas på att iskylan ger sig snart...burr! 

1 kommentarer

Stinis

04 Mar 2015 21:29

Alltså igen, mycket vatten! Såg nu hur blöt du är på bilden vid pölen! Verkligen knasigt väder. Snö eller regn idag? Jag ska genast skicka lite värme och sol härifrån! Haha kul att ni trodde att det var ett museum... :D Jag är väldigt spänd på hur många par skor ni kommer köpa under er vistelse i NY! Kanske mimmi som kommer leda ligan efter några veckor :P Hoppas ni har det riktigt bra därborta! Kramar från framtiden.

Svar: Haha vi fick hoppa längdhopp över pölarna och trampade ändå ner i vattnet..vi var totalt dyngsura när vi kom hem, länge sedan jag var så blöt haha! :) Ja tack snälla, skicka hit våren!! Inatt ska det bli snöstorm igen, jippii.. Men sen efter det verkar värmen vara på ingång (pepparpeppar!). Än så länge 0 par skor, så ni leder ;) Men jag lovar dig att läget kommer ändras fort, kanske redan till helgen höhö! Massa kramar till er båda, mimmsan hälsar här med!
Frida

Kommentera

Publiceras ej