BÄSTIG dag i BÄSTIG stad.

1kommentarer

Jag har nu ätit cirka tio oreokakor, fantastiska kaka. Vi köpte igår hem ett bigpack och det är snart slut eheh.. För att kompensera för mitt kakmissbruk så kan jag berätta att Mimmsan och jag har börjat med "30 days abs challange" och är svinduktiga. Idag tog vi dock vilodag, för det säger schemat att vi får. 
 
HAHAHA tyckte precis att mimmsan sa "alltså, jag hittade inte min överkropp imorse.." MEN det var visst öronproppen hon inte hittade, puh blev lite orolig. Jag tror sockerchocken har slagit till. Vi sover med öronproppar för att stänga ute alla jekla ambulanssirener som tjuter hela tiden. Det är för övrigt helt sjukt hur högt sirenerna i detta land/ denna stad tjuter. Inget som en audionom hade gillat kan jag lova. 
 
Som ni kanske märker är min hjärna lite av potatismos, eller som Linnea snyggt sa idag "potato moose" när hon skulle översätta detta svenska ord till engelska = en del gapskratt. Vi har idag varit på ett helt fantastiskt center för personer med afasi (språkstörning efter hjärnskada). För att komma dit så var vi tvungna att åka buss till New Jersey som ligger utanför vår "trygghetszon" Manhattan. Bussturen skulle ta cirkus en timma, vilket den också gjorde. Däremot tvivlade vi starkt på detta ett flertal gånger under turens gång. Busschauffören verkade nämligen ta order ifrån passagerarna för vilken väg hon skulle köra. Vi blev måttligt nervösa och svettades lite över att möjligtvis hamna helt ute i skogem, men det gjorde vi som tur var inte. Efter mycket om och men kom vi fram till Maywood NJ där centret låg. I Maywood har de också ett gäng ojämna trottoarer vilket ledde till att jag snubblade x antal gånger under dagens promenader till och från centret. Centret var som skrivet ovan helt fantastiskt. Personerna som jobbade där var otroligt engagerade i sina deltagare och deltagarna var SÅ fina! Alla skämtade glatt och var väldigt glada över att ha oss där på besök. De skojade med/om varandras talproblem hela tiden och hade alltid nära till skratt. Vi hade alla kramp i skrattmusklerna när vi lämnade centret för dagen. 
 
Efter New Jersey återvände vi till vårt fina Manhattan och tog en turistig tur på Times Square. Då Linnea och Lavinia inte hade besökt denna plats någon gång denna resa så togs även 1 miljon nya kort. En hel del väldigt tjusiga. Sen promenixade Mimmsan och jag hemåt, på vägen stannade vi för att äta den kanske största pizzan någonsin! Vi åt tyvärr inte upp hela, men som sagt är den världens största så kanske ni förstår varför. 
 
Nu ska jag hoppa ner i sängen bredvid min vapendragare och kika på ett avsnitt New girl, för en gångs skull sover vi inte när klockan har passerat 22, vilket är väldigt ovanligt. Imorgon är vi lediga på förmiddagen och så har vi bara FIKA med studenterna vid NYU vid 15. Efter det kommer min bästiga familj hit så då ska vi möta upp dem och äta! :) 
 
Sussa sött! 
over and out
f. 
 

1 kommentarer

stinis

12 Mar 2015 11:33

Låter helt jättebra alltihopa! Och snygga bilder. Speciellt den här ovan. MUCHO NICE! Puss o kram till er.

Svar: Tack fina du! Hoppas ni har det superfint! :) HP world lät fantastiskt, muy avis här borta! Pusskram till er med
Frida

Kommentera

Publiceras ej