Sömnlös på vildis

0kommentarer

Det är nu tredje natten denna vecka som jag inte kan sova. Jag ligger och vänder mig i sängen och lyssnar på Joels lugna andetag. Det är inte det att jag sover för länge, nej utan det värsta är att jag vaknar vid 06 och är klarvaken

Om en vecka kommer allt vara annorlunda, eller ja nästan i alla fall. Om en vecka ligger jag själv i min säng hemma i Måset utan några lugna andetag att lyssna till. Jag är då examinerad och färdigbakad logoped. Så det är kanske inte så lustigt ändå, att sömnen inte infaller som den borde. Jag är däremot inte nervös eller orolig, för jag vet att allt kommer bli jättebra. Jag vet att allt kommer att lösa sig. Huvudet är visserligen en aning fullt av tankar, men inte mer än vanligt. Jag tror nog att det är kroppen som känner på sig att förändring är på gång. Den förbereder sig sakta men säkert på en ny vardag. Jag drömmer om det nya jobbet och ser fram emot det samtidigt som jag är spänd på hur det kommer att bli. Det ligger en himla massa och kokar under ytan i alla fall, det är en sak som är säker. 

Hakuna matata! Nu svider ögonen, hurra! 

Sussa sött!
Over and out 
f

Kommentera

Publiceras ej