Influensalivet

2kommentarer

1. Jag har aldrig någonsin haft såhär hög feber innan, peakade på 39,3 igår och trodde jag skulle dö. Tacka vet jag paracetamol..! Vanligtvis är jag däckad vid 38 grader. 
2. Jag har aldrig tidigare svettats så sjukt mycket som igår när de där 39,3 graderna trängdes ur kroppen tack vare alvedonen. Helt sinnes. 
3. Gick igår igenom alla möjliga halsinfektioner. Var stensäkert på att jag hade drabbats av epiglottit/struplocksinflammation ett tag..men tror bara att mitt stackars struplock har fått sig rejält med stryk av allt hostande. 
4. Till mina logopedvänner: jag hostar som en tok = väldigt ledsna stämband och ett mycket ömt larynx. Jag var igår vid flertalet tillfällen med om att stämbanden slog bakut och öppnade sig inte!! (Typ som vid VCD) Sjukt otäckt - därav misstanke av epiglottit heh.. Men antar att alla små muskler i struphuvudet helt enkelt är skittrötta på att hostas sönder hela tiden.. 

Vad gör jag vaken vid denna tidiga timma? Jo ni förstår att det var dags för dagens första kopp med varmt te. Har snart druckit igenom alla våra tesorter här hemma.. Sen blir det mineralvatten som jag har pimpat med sugrör, det gäller att få lite guldkant på tillvaron så att säga. 

Nehe vet ni vad nu ska jag dricka ur tekoppen och sen sova igen. 
Over and out
f

2 kommentarer

Antonia

04 Feb 2015 21:57

Krya! Och ta hand om ditt ömma larynx. Vad det nu är. Kram!

Louise

06 Feb 2015 23:37

<3 kryakryakrya! Massor av kärlek!

Kommentera

Publiceras ej