Allergi - check

0kommentarer

Jaha gårdagen började något dramatisk så att säga. Gick upp halv 9 och tog mina tabletter i vanlig ordning innan jag somnade om en timma. Vaknade och mådde dåligt, dåsig & huvudvärk. Går in i badrummet och ser då att jag är megaprickig i ansiktet....kollar sedan ner på hals och bröst = prickar...lyfter försikigt på pyjamaströjan och hela magen är prickig. Kul. Det innebär alltså att jag trots allt fick en jäkla reaktion på tabletterna och efter samtal med sjukvårdsupplysningen samt Cilla & Kjelle så begav jag mig till jourcentralen vid sjukhuset för bedömning. Sjuksköterskan bedömde mig som ett riskfall och jag fick lova att säga till i receptionen om jag upplevde svårigheter med andning & sväljning, suck. Som tur var fick jag efter cirka två timmar träffa en superbra doktor som sa till mig att absolut inte äta de nya tabletterna något mer, jag hade tydligen fått en sämre/billigare version av originalet av de på Apoteket = tummen ner. Så nu går jag på 6 betapredtabletter (ännu mer kortison) + lite andra allergimediciner under några dagar för att bli fri från prickar & kliande. Jag som äntligen hade börjat må bättre och kände verkligen att tabletterna hjälpte, men icke. Då var de tvungna att göra så att jag ser ut som en prickigkorv. 

Som tur var har jag världens bästa vänner som snabbt ändrade om helgens födelsedagsplaner till att vara på vildis istället för Österlen! Det var ingen, speciellt inte sjuksköterskestudenterna, som ville ha mig i en stuga ute i skogen med pågående allergireaktion...Jag fick vara med att fira i alla fall, dock nykter för det kändes dumt att äventyra kroppens uthållighet men det har varit en toppenkväll/natt/morgon. Om några timmar ska vi till Stadsparken och äta brunch för att fortsätta firandet, så himla fint! 

Nu ska jag sova, snart ringer klockan för ny dos kortison! Hoppas på att prickarna lägger sig något snart, en vill ju inte skrämma folk så att säga. 

Over and out




Vi upptäckte också under kvällen att killarna matchade varandra väldigt fint, kul! 

Kommentera

Publiceras ej