Fredag

1kommentarer

På fyra år så har jag varit på fem begravningar. Fem människor som inte längre finns. Idag ska vi säga ett sista hejdå till finaste Göte. Jag har en klump i magen över att jag inte har varit där och hälsat på mer. Vi spenderade näst intill varje sommar på västkusten hos Ingrid & Göte under min uppväxt. Påarp, fina Påarp med vikingagravar, den långa sandstranden och jättestenen. Vi plockade smultron ur landet och trädde på strån. Vi gick alltid den obligatoriska kvällspromenaden som oftast innefattade snäcskalsjakt. Det är 9 år sedan vi var där sista gången. Time flies. Farmor och jag har pratat om att vi skulle köra en roadtrip för att hälsa på. Det är lätt att prata men så svårt att hitta tid. Nu är det försent. 

Göte var min farmors lillebror alltså min pappas morbror. Farmor har nu överlevt båda sina syskon, på bara ett år har båda försvunnit. Det är nog det som gör mest ont i magen. Att se världens bästa farmor ledsen. Så idag ska jag hålla hennes hand och krama henne hårt. 

Sånt är livet antar jag. Motgångar och medgångar. Dop, bröllop och begravning. Jag önskar nu att få slippa  begravningar och gå på fler dop & bröllop. 

Nu lämnar jag snart Skåne bakom mig och rullar in i Halland. Där väntar pappa, sen blir det kyrka, kaffe och efter det hemfärd till Måset. 

Over and out
f

1 kommentarer

Louise

06 Oct 2014 15:37

tänker på er! <3

Kommentera

Publiceras ej