Ett nytt inslag.

0kommentarer

Jag har fått tillökning i bloggen. Som ni kanske redan har märkt så har en gästis tillkommit. Ingen mindre än världens fräsigaste och bästa Utter! Hon ska berika bloggen med uppdateringar om hur läget på andra sidan jorden är. De flesta av er som läser min lilla blogg känner henne väl, men för er som inte känner henne så ska jag göra en kort presentation:
 
Uttern är snart hela 23 jordsnurr gammal. Vi har känt varandra i snart hela tio år! Vi gick i och för sig på dagis ihop, dock hamnade vi på olika skolor 1-6. Jag skulle väl säga att vår vänskap började ta fart på idrottslektionen i åttan då vi var de enda som valde höjdhopp. Vi drabbades av ett totalt fnitteranfall och flummade loss totalt. Efter det så har det bara gått framåt så att säga haha. Gymnasiet med projektarbete och massa annat skojigt. 
Hon läser nu till sjukgymnast/fysioterapeut i Uppis och är inne på sin sista termin. Hon har tagit ett års uppehåll för att åka och läsa sjukgymnastiga saker i landet down under, det vill säga Australien. Detta innebär att vi kommer att gå ut/ta examen samtidigt nästa sommar (HEJA OSS!). Uttern är den bästa partypinglan jag vet, hon är alltid pepp och redo att knyta på dansskorna. Jag har varit med en gång när hon nästan somnade på dansgolvet MEN fortsatte att dansa trots att ögonen ville gå igen, det ni! Hon är en jäkel på att shotta, speciellt om det är gratis hehe. Hon är även en av de bästa jag vet på att lyckas få rabatterat pris, ialla fall när det kommer till drinkar. En gång körde hon sten, sax, påse med bartendern haha. Uttern är nästan alltid glad (jag menar alla kan vi ha en dålig dag) och hon ser positivt på typ allt. Det är en tjej jag vet att jag alltid kommer att ha megakul med när vi ses! Det gör lite ont i kompishjärtat när jag tänker på att sommaren kommer att bli Utterlös..MEN jag vet att hon lever livet där nere och kommer att ha en massa fräsiga historier att berätta när hon kommer hem igen. Det är något jag ser fram emot. Så länge får vi vara glada över att hon gästar bloggen, det är en stor ära! 
 
 
Efter denna introduktion av Uttern så kan jag meddela att jag började dagen med en löpartur och ett litet träningspass, heja mig!! Solen skiner och våren är här, I LOVE IT. Det är knoppar på alla buskar och blommorna fyller skogsdungarna. Om en stund väntar kaffe på Glennies uteplats, det är dags att fylla på D-vitaminförrådet. Jag längtar halvt ihjäl mig efter vår nya uteplats, snartsnart kan jag sitta där i vårsolen och lapa kaffe. Bara en och en halv månad kvar nu woopwoop. 
 
Nu ska jag äta min blodapelsin och läsa lite i boktjuven = jag älskar lediga måndagar. 
over and out
f. 
 
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej