Utan dina andetag

1kommentarer

Ibland önskar jag att jag inte hade vetat allt det som jag idag vet. Jag önskar att jag inte hade kunnat förutspå hur just denna situation troligtvis kommer att braka loss. Jag önskar att jag inte hade behövt känna ilska och frustration över att inte ha möjlighet att ta kontroll över det som händer. Att sitta och vänta, när man tror att man vet, är otroligt påfrestande. 

Jag vill ha en bild, en klar bild, som berättar för mig att det jag trodde mig veta faktiskt är fel. Ingen skulle bli lyckligare än jag, inte just då i alla fall. För jag vill så hemskt gärna ha fel. Jag vill inte förstå hur detta troligtvis kommer att sluta. För om det blir som jag tror, då, då kommer en bit av mig gå under. 

Ibland hade det helt enkelt varit så väldigt skönt att inte veta. 

/ f

1 kommentarer

kapten M

19 Jan 2015 21:45

Men vetandet ger dig en chans till förberedelse. Även om man aldrig vill att det ska komma. Men jag finns. Vi är många som finns. Alla kan vi kramas ihjäl.

Kommentera

Publiceras ej