Valborg

0kommentarer

Idag är det Lunds kanske största dag, valborg. Folk kommer hit ifrån hela landet för att vara med och fira i stadsparken. Solen skiner och det ska bli uppåt 20 grader, vilken perfekt dag. Själv sitter jag i en nästan (inte riktigt) tom lägenhet. Jag sitter på golvet då alla andra sitt-braiga-möbler står nere i Linnea och Rickards lägenhet och väntar på fredag. Johanna och jag ska skrubba min ugn med något frätande supereffektivt ämne haha, vilken fest! Stinis joinar nog också lite senare, då hoppas jag på picknick. Vi får fira lite ikväll, då när alla de som varit i parken hela dagen vinglar hemåt och sover middag. Vi ska i alla fall grilla gott, det blir lite festligt trots flytt. 
 
Igår var det ett gäng glada och fina människor här och hjälpte till att bära ut alla tunga saker. I och med att lägenheten vi bor i nu är rätt liten och mina möbler tog upp nästan all plats, så behövde de flyttas ut för att jag ska kunna städa. Lång mening. Så därför bor de tillfälligt i Glennies lägenhet som sagt. För därfirån till vår nya tvåa så är det kanske max 8m och det är bottenplan. Inga fem våningar att kånka upp&ner saker ifrån som det är här. 
 
Annars har jag varit och agerat lite nåldyna i veckan. Lämnat provet och väntar nu tålmoidgt på svar. 19 maj. Förutom det så har jag varit på bästiga praktiken, jag vill inte sluta jag vill inte sluta... :( Det känns otroligt tråkigt. 
Menmen. 
Nu ska jag dammsuga upp alla stora dammtussar som tittade fram igår då vi lyfte bort alla möbler heh. Det är inget jobb för en dammallergiker kan jag lova, tur att det inte är något jag är så att säga. 
 
OBS OBS! Mimmi, jag, Linnea och Lavinia fick utbytet i NY nästa vår!!! HELT AMAZING. Det ska bli så sjukt kuligt och jag är redan astaggad! 
 
over and out och HAPPY VALBORG allesammans! 
/ f. 
Mina två stjärnor till hjälp under dagen, NI är GULD VÄRDA! 
 
HEJHEJ NEW YORK, WE LOVE YOU! 
 

Kommentera

Publiceras ej