Förändring.

0kommentarer

Jag blir stolt som en tupp när handledaren på nuvarande praktiken ger finaste berömmet. Jag sträcker lite extra på mig och känner att det trots allt känns helt okej att vara färdigutbildad och legitimerad logoped om lite mer än ett år. För varje praktik känner jag mig lite starkare och ännu lite säkrare. Jag har hamnat rätt och det känns alltid lite extra fint när någon annan säger det till en vilket gör att känslan blir lite mer verklig. Det är här jag ska vara med andra ord.
 
Igår skrev jag och Esther, som är högtidsmarskalk för biomed, ut cirkus 100 examensinbjudningar till de program vi ordnar examen för i år. Om ett år så är det vår tur. Då är det vi som sitter där i juni och får ett examensbevis i handen. Det känns sjukt märkligt, men inte overkligt. 
 
Titeln talar för att det är mycket som händer nu. Det är inte bara en fantastisk praktikperiod utan det börjar bli dags att packa ihop min lilla etta. Om en månad bor vi på 49kvm istället för dessa fjuttiga 27. För en person är ettan perfekt, för två personer är det inte lika optimalt. Slut på en fin period så att säga/skriva, mitt första alldeles egna hyreskontrakt. Min första "egna" lägenhet och min egna lilla trygga vrå ska bytas ut mot lägenhet numero 2. Finaste killen följer med såklart och det känns hur bra som helst. 
 
Jag har idag varit på intervju för två styrelseposter i Medicinska Föreninge. Två nomineringar och ett val. Time will tell. Nästa läsår kan bli väldigt spännande och viktigt. En viktig markering i mitt lilla liv. Det där med att vara med och påverka tas till nya höjder. Något kanske lite oväntat men ACK så spännande. Vi får se om det även väntar en post i fullmäktige. Engagemang in my heart så att säga. 
 
En uppdatering ifrån vad som sker i mitt liv. Nedan kan ni läsa om Uttern liv i Aussie, jag blir alldeles varm i hjärtat varje gång hon har varit inne och lämnat ett avtryck. Min finafina hurtiga vän i landet down under. 
 
Nu ska jag duscha & sen sova.
Då Joel lever rövare på natten ( = pratar i sömnen + väcker mig) så är jag lite tröttare än vad jag brukar vara en vanlig tisdag. 
 
over and out
f. 

Kommentera

Publiceras ej