Tåg

0kommentarer

Sitter på tåget hem mot Lund igen efter en fantastiskt bra helg i Örebro med finaste killen. Förutom ett avslut med en trolig matförgiftning (av det mindre slaget) så var det fantastiskt. Tacobar är numera inte längre favoriten...heh. Vi hann i alla fall vandra genom centrum, runt ån, Stadsparken och den gamla stadsdelen "Wadköping". Brunch åt vi också, tillsammans med en kusin till Joel + två jobbarkompisar och en respektive till en av dessa två. Muy trevligt indeed om jag får säga det själv. Om ni undrar vad jag åt så var det en fansypansymacka med sallad, kaviar och ägg. Kaviar kom före äggen just för att det var rätt mycket av just den varan..men det var himla gott i alla fall. Jag har ju trots allt lärt mig tycka om kaviar igen efter några år av ogillande. Jaja nog om kaviar, men nu vet ni.

Örebro var faktiskt en mycket trevlig stad och jag har endast positiva tankar med mig hem. Förutom de tankarna gällande tacobars hygienhantering kanske. Stadskärnan med slottet i centrum och de massa olika småparkerna var helt i min smak. Inte för att jag egentligen trodde något annat.

Just nu sitter jag och svär lite över mitt sega internet. Jag försöker kolla hotell i London men min internetdelning är inte så snabb som jag hade önskat. Dagens i-landsproblem indeed.

Annars är allt tipptopp. Förutom den där magen då, men den tjatar jag om tillräckligt så det ska ni slippa nu.
Två toppar:
Lyckan över att börja dansa imorgon är totalt! Även tanken på att Joel kommer redan på torsdag gör mig lycklig, såklart.

Nu ska jag återgå till letandet av hotell och någon trevlig underhållning som ska passa hela familjen Andersson + moster och morbror. Det blir nog kalasbra!

Over and out
D

Kommentera

Publiceras ej