Pasta och bananer.

0kommentarer

En skål nykokt spagetti med litelite parmesan (väldigt hårt lagrad) och kokad tomatsås är ibland det godaste jag vet. Så simpel men ändå smarrigt. För att tillägga så är både osten och pastan EKOLOGISKA varor, vilket gör att det känns ännu lite bättre hehe. 
 
På tal om ekologiska varor så har mamma och jag lagt märke till att ända sedan vi båda bytt till att äta KRAVmärkta + ekologiskt odlade bananer så har ingen av oss fått blåsor i munnen...Det säger väl ändå något? Det är nämligen så att banan är allergent = en ört/frukt/grönsak/bär, eller vad tusan det nu är, som har lätt att ge allergiska reaktioner. Fråga mig inte varför för det vet jag inte. Men i alla fall, jag har alltid älskat banan men har undvikit att äta för många just för blåsorna. MEN nuuuuuu jäklar kan jag äta bananer för utan alla bekämpningsmedel så blir det inga blåsor, hipphurra! Nu vet ni det. 
 
Nu ska jag hem till Lisa och äta äppelpaj (tror jag). 
Over and out
/f 

Kommentera

Publiceras ej