Hjärnmos

0kommentarer

Afasiteorier. Här har hjärnan gått på högvarv hela kvällen då jag och Johanna har gnuggat kretivitetsknölarna. Mitt favoritbegrepp är logogrammatism som betyder "Förståelse av spatiala och kvatsispatisala uttryck samt relationsuttryck av spatial karaktär. Exempel "Olga är längre än Siv men kortare än Jan." 
Älskar att jag blir totalt förvirrad av den beskrivningen. Dock förstår man bra med hjälp av exempel. Jag älskar exempel. Du kan alltså få logogrammatiska problem vid Afasi. Afasi är förövrigt en språkstörning som uppstår efter en förvärvad hjärnskada som exempelvis stroke, skalltrauma, hjärnblödning eller hjärntumör. 

Det jag lärt mig mest under första delen av denna kurs är att jag verkligenverkligen vill slippa få en skallskada. Det är så jäkla mycket som kan gå fel där uppe i hjärnkontoret. Huh. Cykelhjälm nästa!!! 
Här är min JÄTTSTORA hjärna. Den blev lite stor så jag har fått skriva lite litet runt om = förstoringsglas eller glasögon på när man ska plugga...Men fin är den i alla fall! 

Nu ska jag ta mig an disken.
Over and out
F

Kommentera

Publiceras ej