Hojt!

0kommentarer

Jag kan börja med att meddela att jag ännu en gång lever upp till stjärntecknet KRÄFTAN. Bonnbränna delux och hetta. Hade lite rehab på Linneas uteplats igår i sisådär tre/fyra timmar i strålande sol. Tänkte mig inte riktigt för och smörjde inte in hela mig i solkräm utan bara vissa delar. De delar som missades är nu lika röda som ett stoppljus. KUL. 
 
Annars så kan jag efter senaste inlägg berätta att det blev tio timmar på akuten i väntan på undersökning av kirurg. Mina infektionsvärden var rätt risiga så jag fick inte äta eller dricka i fall att de var tvungna att antingen röntga eller operera. Världens bästa pojkvän satt med hela tiden, så himla fint och skönt att ha någon med. Det gjorde väntetiden lite roligare så att säga. Efter undersökning så blev jag inglad på KAVA, kirurg akut blabla. Våning åtta på sjukhuset = VILKEN UTSIKT! Man så hela vägen till Danmark, det ni. Jag fick dela rum med tre andra personer, rätt spännande. Då iphonen var totaldöd (tänkte ju inte att jag skulle bli kvar så länge..) så underhöll jag mig med att lyssna på alla andra runt omkring. Diagnosen blev blindtarmsinflammation och massa dropp. Jag har nog aldrig blivit tryckt så mycket på magen som jag blev det dygnet. Vilket var mindre trevligt i och med att jag hade asont. Vet inte om det var tur, för det hade allt varit skönt att ta bort det där jäkla bihanget...men det blev ingen operation. Blindisen gick tillbaka igen, dock återstod lite höga infektionsvärden så det blev vilavilavila ordinerat. Tyligen kan den göra så, lite sådär lömskt. Som kirurgen sa till mig "Ja, vissa människor har en blindtarm som jäklas, den kommer och går lite sådär som den vill, men någon dag lär du bli opererad". Så där ser man. Spenderade tiden med att sova och då magen tillät så traskade jag runt lite på avdelningen med min droppställning iklädd sjukhuskläder (SÅ SKÖNA!) och fick besök av både Joel och tre superfina vänner!! 
 
Så nu är det lugna puckar som gäller. Kroppen är fortfarande rätt seg och halvrisig. Vill sova mest hela tiden. MEN magen har nästan slutat att göra ont i alla fall, ibland gör den sig påmind men det blir bättre och bättre vilket är fantastiskt skönt. Kan nu även resa mig upp utan att låta som en 80åring med ryggskott, framsteg! 
 
Jag är så himla tacksam för alla underbara människor jag har i min närhet. Världens bästa är ni! Bara så ni vet. 
 
over and out
f. 

Kommentera

Publiceras ej