En helt ny värld.

1kommentarer

Vaganvärlden hejhejhallå! Nej Lisa jag ska inte sluta äta kött, det lovar jag och inte ägg heller för den delen ;) Däremot slog det mig att jag aldrig har kollat in några listor med vegansk mat som finns ute i våra butiker och plötsligt slog det mig hur mycket jag har gått miste om! För allt som är veganskt är ju också HELT mjölkfritt, så himla bra. Tillexempel har jag upptäckt några nya kaksorter, glassar och även choklad...haha mest sött. Men jag har även upptäckt sojaost, mjukost/hårdost som ska smaka typ samma som vanlig (tvivlar dock starkt på det men ändå). Detta ska nu undersökas närmre. SPÄNNANDE så SPÄNNANDE. 
 
Efter en heldag i solen (SOMMARVÄRME) med fina vänner och föreläsningar så säger nu min kropp STOPP och indikerar på feber. Suck. Var tydligen inte så piggelin som jag trodde, eller önskade rättare sagt. Det känns egentligen som att jag bär på typ 20kg extra och luften räcker inte riktigt till utan man blir anfådd som ett fån. Men det är lätt att gömma undan när det är 20+ och som sagt fint häng utomhus som gäller. Dock får man ju tillbaka det nu som en mindre smäll. Så nu ska jag lyssna på kroppen, ta en dusch och gå och lägga mig. För är febern kvar imorgon måste jag ringa vårdis eller direktsjusksköterskan (den absolut bästa!!) Cilla för att få koll på vad som ska göras med kroppen min. MEN det slipper jag helst så därför håller vi tummar för att sömn räcker. Skyller på solen helt enkelt. 
 
Over and out 
f. 

1 kommentarer

Sara

10 May 2013 22:15

Åh vad spännande det låter, hoppas det smakar :) Längtar tills vi ses!!

Kommentera

Publiceras ej