Vitlök.

0kommentarer

Här sitter jag och luktar vitlök. Idag gick nog min kärlek till denna lilla lök något över styr. Gjorde pasta med tomat, basilika, oatly, salt, svartpeppar och så pressade jag i två stora vitlökar ....mhhm. Det var jättesmarrigt men nu såhär i efterhand så känner jag mig mindre fräsch. Ska snart ner och hämta min tvätt och hoppas på att inte döda någon med min vitlökslukt på vägen. Men jag tänkte som så att det är bra mot baciller och idag håller jag på att boosta kroppen. Vaknade utan feber och kände mig back on track! Åt massa apelsin, avokado och ägg till frukost. Proviva svartvinbär och svartvinbärs-te till det, tummen upp (älskar svartvinbär). Sen nu då denna maffiga vitlöksmåltid + två avokadosar på det, mumma. Vitaminer, nyttigt fett och lite protein och en del kolhydrater = Nöjd kropp. Känner mig nästan ännu mer frisk nu, hejaheja vitlöken!! Sanerade köket innan efter all disk som samlats under monsterinfluensatiden, men inser nu att jag nog får göra en ny sanering för alla vitlöksrester som ligger i vasken. Tacka vet jag bortdomnade smaklökar och nästan obefintligt luktsinne, för jag antar att det egentligen smakade 100 gånger mer vitlök än det lilla jag kände + att hela lägenheten säkert har ett fint lite vitlökstäcke över sig...menmen det är sånt man får ta. Det är ju inte bacon-os i alla fall, alltid något!

Dags att hämta tvätt för att sedan djupdyka i de där förbaskade anteckningarna igen....Längtar till fredag, efter tentan = LEDIGT och hemfärd.

over and out
f.

Måste även skriva GRATTIS till världens bästa Uttski som fyller hela 22 år idag, hurrahurrhurra för dig min fina vän!! Nedan följer hiskeligt gamla bilder ifrån då vi satt och klurade på projektarbetet 2009, time flies! 

 
 

Kommentera

Publiceras ej