Sommar, sol och värme

1kommentarer

 
Mars är plugg. April blir mys med föräldrar i huvudstaden och sedan påskfirande hemma. Sen blir det djupdykning ner i fonetiken, vilket känns skönt för det ska bortbortbort. (Pojkvän kommer hem får icke glömmas...). Efter det är det maj. Sköna maj. Lillebror fyller TJUGO ÅR. Helt sinnes. Så det ska först och främst firas. Ska försöka hitta en helg att hälsa på världens bästa kusinfis i Götet också. Arbete i skolan men ändå ingen press och stress, underbart. Jag behöver nästan inte skriva ut att jag längtar till maj va? 
 
Snart har halva terminen gått, även det är helt sinnes. Halva mars kvar, april och maj, sen har vi tre månaders lov innan vi börjar på tredje och näst sista året. Tiden går fortfortfort. Det gäller att stanna upp, andas och försöka njuta. Det är viktigt. Att inte bara sikta framåt, som jag gör just nu så att säga, utan det handlar även om att kunna vara där man är, just för stunden. Så klart. Men man får också längta och drömma. Det är även det superviktigt. Sakna också för den delen. Vilket jag gör mest hela tiden nu. Försöker att inte tänka så mycket på det, fylla hjärnan med pragmatiktermer och annat skojigt men det ligger hela tiden där i bakhuvudet. Faktiskt. Men sånt är livet på en pinne så att säga. 
 
NU ska jag läsa igen. Solen lyser ute och det stöttar inte direkt motivationen vill jag lova. 
over and out
f. 
 

1 kommentarer

Lojsi

12 Mar 2013 19:52

Du är ju såå fin och jag saknar dig såå mycket! Duktigaduktiga du med plugget! Vi kan ringas när du känner att du har tid <3 Vill träffa dig så snart det bara går! Och du är välkommen upp hit näääärsomhelst, längtar efter daaj :)

Kommentera

Publiceras ej