Omelett.

0kommentarer

Jag har precis ätit upp kanske den godaste omeletten jag ätit på länge. Var tyvärr så hungrig att jag inte hann knäppa ett foto på den innan, men jag kan lova att det var en vacker omelett. Innehåll: Tomat, paprika och schalottenlök + lite rökt skinka på det sen ägg och vatten såklart. Salt och peppar glömde jag självklart men det räddade jag då den låg prydligt på tallriken. Mhhm. Jag läste på någon smart sida att man ska aldrig få ångest av det man äter utan känna sig nöjd med det och sedan får det vara. Det gillade jag. Har aldrig haft någon direkt panik över mat. Däremot kändes det en aning onödigt att trycka i sig en halv chipspåse och lite gott&blandat igårkväll när jag kom hem efter jobb. Blodsockret sköt i höjden och jag somnade smått illamående. Inte sådär jätteschyst mot kroppen kanske. Men så blir det när det finns tillgängligt hemma. Mycket roligare när man är trött och små-socker-sugen att äta saker som det än att ställa sig och slänga ihop mat. Menmen har i alla fall lovat mig själv att inte köpa hem sådant i veckorna, ska numera börja med lördagsgodis, som när man var liten. Just för blodsockrets skull, så slipper man ont i magen och huvudvärk vilket känns bra smart. Jag har ju faktiskt klarat godisuppehåll i två år (för lääänge sedan), med undantag av födelsedag och julafton, då fick man äta lite. Så med det vill jag väl försöka säga att det ska nog gå bra. Inte för att jag äter överdrivet mycket socker i och för sig..men i alla fall.

Jaja, nu ska jag läsa liiite till sen blir det tåg mot Helsingborg. Finalpepp ikväll, skojskoj!
over and out
f.

Kommentera

Publiceras ej