Torsdag.

0kommentarer

Imorgon är det fredag, imorgon är det nästan helg. Min kropp&knopp är inte van att jobba en hel vecka, haha, så hjärnan har redan tagit helg idag. Första hela veckan sedan jag började, snacka bortskämd egentligen. Men jag tänker att det är moneymoneymoney så känns det bättre. Igårkväll blev det en massa prat hemma hos Sara. Jag fick bland annat gosa lite med katterna samt lära mig nya tricks till yogan, mycket skoj! Det är det enda egentligen dumma med att bo på så liten yta som jag gör nere i Lund, att man inte kan ha en liten katt. Det hade varit så himla mysigt men det funkar inte på 26,8kvm. Sen bara det att min lägenhet blir lite utav en bastu när man inte har fönstret öppet är ju också en klar nackdel om man ska ha djur. Men då är det tur att man får gosa med kompisarnas husdjur istället. Är även kattvakt åt Simpan, det är så otroligt roligt för så fort Britt och Janne åker bort så förstår han att det är jag som står för mat och insläppning. Han kommer alltså upp och hämtar mig vid huset om han tycker att jag varit dålig på att släppa in honom haha. När de är hemma så ser vi inte röken av honom men så fort de åker så kommer han mjauandes upp för gatan, de är allt bra smarta de där djuren. Igår stod han utanför vår dörr när mamma kom hem, så då var det bara att ta nyckeln och traska ner till familjen Karlssons hus och släppa in herr Simpson, en liten herre i sina bästa år.
 
Ikväll blir det fika och mys med Sara och Tovalova. Jag ska även träna ryggen på mammas jobb idag, spännande indeed. Mamma jobbar i byggnaden som förr var Oskarshamns sjukhus och gymnastiksalen befinner sig i källaren på huset = liiiite läskigt. Det är mörka korridorer (som man så klart kan tända upp), men i alla fall. Sen fick jag höra att det går rykten om att en gammal läkare spökar om kvällarna, så det kan ju bli bra spännande känner jag.."nervöst skratt". Som tur är så ska ju mamma vara där under tiden, hehe jag är lite feger allt. Jag kommer nog alltid att vara lite mörkrädd tror jag, typ "Frida fem år" kommer fram sådär när man ska gå/vara själv någonstans och det är mörkt. Sånt är livet på en pinne!
 
Over and out
f.

Kommentera

Publiceras ej