Morsning korsning!

0kommentarer

Helgen hade inte kunnat bli så mycket bättre. Det har varit fullspäckat schema och en massa härligt häng med superfina vänner + pojkvän. Joel kom redan i torsdagskväll och Stinis + Niklas dök upp i fredags. Vi har ätit en himla massa mat, varit på ett alldeles fantastiskt fint midsommarfirande i Forsa med finafina vänner, tävlat i femkamp och musikquiz, dansat vals i solnedgången, sjungit, pratat och haft det hur fint som helst! Solen har skinit på oss nästan hela helgen och jag är faktiskt lite bränd på ena axeln. Lördagen bjöd på strålande solsken och härligt häng i Borgholm. Gårdagen bjöd även den på solsken så efter en (av många) långfrukost/(ar) på altanen blev det en cykeltur runt hamnen och Nynäs. Jag har agerat guide hela helgen och försökt visa upp lilla Mönsterås ifrån sin bästa sida. Det enda som saknades var ett dopp i havet, men det får vi ta nästa gång.

När jag hade lämnat av ligan vid tåget igårkväll och kommit hem så kändes allt lite sådär jättetomt. Helgen har gått alldeles för fort, det blir ju så när man har roligt, och nu väntar en vecka av jobb. Lustigt hur snabbt man vänjer sig vid att ha människor runt sig och hur tom man kan känna sig när de är borta. Det får bli en träff snart igen! Pojkvännen kommer redan nästa onsdag, när jag fyller år, men bara det känns ärligt lite som en evighet. Då ska vi fara upp till Kramfors och mysa en hel helg med hans fina familj, det ska bli så himla kul!

 

En liten parantes är att rosévin kan innehålla mjölk även i Sverige. Trodde bara det var i Australien men tji fick jag. Läste av en slump på etiketten i lördagskväll samtidigt som jag smuttade på ett glas, och upptäckte då "Innehåller Sulfiter och Mjölk", muy spännande! Har klarat mig ifrån den ondaste mjölkmagen men illamåendet kom som ett brev på posten. 

 

Nu ska jag återgå till jobbet.

over and out

/f.

 

Kommentera

Publiceras ej