en liten lista.

1kommentarer

Hur ser veckan som kommer ut?
Jobb till onsdag. Klipp + färg ikväll. Begravning torsdag. Bästa killen kommer hit (kanske även Stinis och Nicklas). Midsommarfirande med fina vänner och förhoppningsvis soligt väder!
 
Vad är du mest pepp på just nu?
Allt det som sommaren har att erbjuda.
 
Vad har du tänkt mycket på på senaste tiden?
Hur fort tiden går och varför det är så svårt att leva i nuet.
 
Finaste gåvan du fått?
Klockan för snart 16 år sedan.
 
Vem var det du senast pratade med?
Jobbarkompisen Anders
 
Har du någon konstig hobby?
Nä icke sa nicke.
 
Någonting du köpt som du är nöjd med?
Min kamera. Mina varma vinterstövlar. Mitt matbord, bästa bordet.
 
Någonting du köpt som du ångrar att du köpte?
Möjligen några oanvända klädesplagg. OCH blutsaften, måste nu trist nog dricka upp den då mamma hittade den i mitt kylskåp nere i Lundet och tog med den hem till Måset..Lätt veckans i-landsproblem.
 
Vad gör dig ledsen?
Orättivisor
 
Vad gör du när du är ledsen?
Gråter en skvätt till en dålig film eller tar en lång promenad.
 
Vad gör dig glad?
Alla fina människor. Rättvisor. Sommar och sol. Lediga dagar.  
 
Bra böcker?
Alldeles för många för att kunna skriva ner. Lättsamma, roliga och spännande, helst allt på en och samma gång.
 
Vad samlar du på?
Minnen.
 
Vad önskar du dig just nu?
En solig midsommar
 
Något du vill tipsa om?
Att resa mer i vårt avlånga land. Att skratta tills tårarna sprutar och magen värker, det botar det mesta. Att äta en riktigt mogen och god avokado på knäckemacka med lite herbamare ovanpå, supermums. Smaka den nya sorbeten med smak av mango & passionsfrukt, sommar i en skål.
 
Några konstiga tvångstankar?
Dunkar mig i ryggen då jag råkat kliva på en A-brunn. Måste säga "låst" då jag går hemifrån, annars glömmer jag bort att jag har haft nyckeln i låset...lagom tankspridd.  
 
Bästa fynd?
Min nya fina, väldigt rosa, sommarklänning + återigen mitt bästa matbord.
 
Något du önskar att du gjorde mer?
Levde här och nu.
 
Finaste minnet?
Oj, lycklig som jag är har jag väldigt många fina minnen. Går inte riktigt att välja ett.
Kanske när du och jag blev vi. När ligan överraskade förra året på min födelsedag. Förra sommaren. När jag fick min fina klocka för 16 år sedan... Listan kan göras lång.
 

1 kommentarer

Din mest hängivne bloggläsare (johoney)

17 Jun 2013 19:54

Åh ett nytt blogginlägg, man blir lika glad varje gång ;) hoppas att du har det underbart bra fina vän, jag saknar att kunna spana på dig från mitt fönster haha!! <3

Svar: Huhu vad söt du är vännen! Tänkte faktiskt på dig när jag skrev ;D Hoppas allt är tipptopp med dig!! Saknar att spana på dig med haha, kollade till ditt hus nu i helgen och det såg ut som det skulle :) <3
Frida

Kommentera

Publiceras ej