att bli berörd.

0kommentarer

Sedan igår har jag nästan slaviskt tagit mig igenom en blogg. En blogg där en människa öppnar hela sig själv och bjuder in till sina innersta tankar angående det otroligt tragiska livsöde som han har hamnat i. Man berörs på ett sätt som gör att vissa ord, meningar och tankar etsar sig fast. Han skriver öppet och naket, vackert och prickande. Det är som en bok,en samling av ord som vackert beskriver något hemskt och smärtsamt. På samma gång som man får en klump i magen när man läser, så kan jag inte låta bli att le. För det är så mycket känslor, både härliga som jobbiga. Sättet han skriver på, hur han berättar om sin uppväxt och sina nära. Det får mig att le. Samtidigt som inläggen om de barn han aldrig kommer att få, eller inläggen om det liv han aldrig riktigt kommer att få leva färdigt, får mig att känna sorg. Det läskiga är att det känns som att man faktiskt känner människan, trots att man aldrig någonsin har mött honom. Hans sätt att skriva får en engagerad och som sagt berör. Det gör att man önskar att det onda hade kunnat försvinna. Det gör att man önskar att han en dag hade fått möljligheten att se de barn som aldrig kommer att finnas, springa runt i trädgården och leka. Man önskar att han skulle få möjligheten att möta publikens jubel en gång till. Tyvärr är framtiden allt annat än ljus, jag önskar att han i alla fall får njuta av en sista skön sommar, kanske känna gräset under fötterna och stryka handen över den där älskade hästens rygg. Jag önskar att han får känna dofterna ifrån skogens och havets sköna bris.
 
Han tillhör ett band som jag lyssnade mycket på förr. Det märkliga är att jag inte riktigt la märke till honom då. Han står alltid lite längre bak på bandfotorna och han sticker inte ut lika mycket ur mängden. Däremot har hans texter och förmåga att skriva verkligen träffat mig. Som ni kanske kan förstå. Det är lustigt, hur några meningar kan beröra en helt utomstående människa så mycket som det faktiskt gör.
 
Om ni vill, så läs http://www.ikroppenmin.blogspot.se och lär känna Kristian.
 
over and out
f.

Kommentera

Publiceras ej