Verkligheten

0kommentarer

Jahap. Då sitter man här igen framför datorn. Satt visserligen här igår också men då glömde jag skriva. Inte för att jag har speciellt mycket för mig på jobbet, nästan inget om jag ska vara ärlig. Allt har blivit uppskjutet på insidan (=inne på verket, där alla jobb är, i det radioaktiva..) vilket innebär att mitt jobb är framskjutet lagom till den veckan jag slutar. Skoj.
 
Helgen var fantastiskt fin. Ensamtid med världens bästa kille, en hel helg. Vi var i Malmö och strosade, lagade god mat, kollade fåniga filmer, hyrde bil och körde söder ut, blev förälskad i Ystad SÅ fint, vandrade uppför ett berg (typ) och satt på en kritvit strand. Kalasfint med andra ord men nu känner jag mig halv igen, sådär som det kan bli när man har varit med någon som gör en hel.
 
Jag förstår inte riktigt vart sommaren tar vägen. Tiden flyger iväg och man hinner med hälften av allt man hade velat göra. I helgen ska jag i alla fall hänga med två fina tjejor. En helg i Stockholm för att fira Emmy som fyller år. Vi ska skåla för att Matilda har kommit in på sjuksköterskeutbildningen och bara ha det allmänt härligt. Två barndomsvänner som fortfarande är lika nära, fastän att vi nästan aldrig ses. Det är rätt fantastiskt det där, hur stark vänskap kan vara. Att man kan börja babbla om allt och inget, som om man ses varje dag, fastän att man inte sett varandra på ett halvår. Det är äkta.
 
Ett annat kärt återseende är nästa helg. SOM jag längtar. Då blir det baluns och karusellåk med världens bästa Mimmi och ligan i Helsingborg. Favorit i repris, berg-och-dalbanan here I come! Ska försöka lura med mig Joel upp i träbanan. Dricka boxvin och hoppas på soligt väder! Lyckalyckalycka!
 
Igår var det middag. Även där ett kärrrrrt återseende. Rabarbermarmelad och hemmakokt saft, det ni! Det är inte många som ställer sig och fixar som min barndsomvän Ellen. Familjen Holm/Michaelsdotter/Pettersson + en Hansen var på Hästskovägen och åt mängder med köttfärspaj, sallad och lite sorbé med chokladchoklad. Inte allt på samma gång såklart. Alltid lika fint och lika roligt.
 
Eftersom jag ändå raddar upp alla trevliga möten kan jag ju berätta att jag ska till Tovalova och fika ikväll. Superfint även det!!
 
 
Nehe jaha, nu ska jag fortsätta att inte göra så mycket (SÅ KUL JAG HAR!).
over and out
f.

Kommentera

Publiceras ej