Fredag en tisdag.

0kommentarer

 
 
För mig är det idag fredag, igen. Vilken lyx. LEDIG resten av veckan. Häng med bästig kusin och pojkvän väntar. SOM jag längtar. Håller tummarna att SMHI håller vad de lovar, det vill säga sol. Bjuder på en spexig bild på mig och kusinen, cirkus 19 år sedan. Astrid Lindgrens värld är platsen för fotot. Så fint.
 
 
Känner att jag vill ge er en kort update på mitt i-landsproblem. Det är muuuuuymuuuuuy bättre idag. Dock inte tack vare något köpt medicament utan efter mammas husmorstips. Det är väl egentligen morfars recept tror jag från början men mamma kör det stenhårt så fort kroppen börjar visa tecken på virus. Man tar 60 gradigt vatten, pressar i en halv citron, en msk honung, två msk whisky eller konjak + en pressad vitlöksklyfta = sjukt äckligt men otroligt effektivt!! Man får hålla för näsan lite och räkna med att må smått illa efteråt, SÅ värt det! Körde en sköljning med salt och kallt vatten innan läggdags också = EFFEKTIVT INDEED. Blåsorna är kvar men de gör inte alls lika ont hela tiden. Tjuter dock vid tandborstning men det får man ta. Så nu ska denna procedur upprepas ikväll och hoppas på att utrota blåsorna för gott!!  Så nu vet ni det.
 
 
Nehe jaha. Nu ska jag återgå till att inte göra så mycket. Jag håller alla tummar och tår för att det på måndag ska ligga en fet hög med papper till mig på skrivbordet... Alla jobb inne i stationen har blivit framflyttade, vilket även betyder att det jobb jag är inhyrd för att göra också är det. Tror det kommer att komma lagom till att jag slutar...skojskojskojskoj men inte mitt problem.
 
over and out
f.
 

Kommentera

Publiceras ej