BROMSEN ANFALLER

0kommentarer

Till att börja med kan jag meddela att det är typ 30 grader ute och jag har svarta långbyxor, gympadojor, linne + kofta på mig idag. Svart kofta och mörkrött linne...ALLT allstrar värme något sjukt + glasögon i fejan vilket ger en rätt snygg svettlinje. Så när jag fick i uppdrag att gå och få tidssedlar påskrivna blev jag först lycklig, härligt att få vara ute lite i solen och promenixa. Tji fick jag. Överhettning gånger 1000 och på en arbetsplats som denna med massa sliskiga (inte alla) entreprenörer så visar man gärna så lite hud som möjligt. Därför envisades jag med att ha koftan på under första delen av promenaden = lagom mycket svettpärlor i pannan och överallt. När jag sedan fick av mig den varma koftan så var promenaden rätt behaglig tills det att en jäkla BROMS (flugan) anfaller mig och BITER mig på handen. Den gav sig inte utan satte sig på linnet och följde efter mig. Det slutar med att jag panikspringer och försöker få bort den. Kan stolt säga att jag lyckades. Men usch vad äckliga dem är. Var tvungen att googla odjuret nu när jag kom tillbaka till datorn och lärde mig på wikipedia att de suger blod!! Usch och fy. Dessutom kan jag tillägga att denna fight pågick helt öppet = antingen bjöd jag på en hel del skratt, eller så tror folk att jag har fått värmeslag...hehe. Slutet gott allting gott, tidssedlarna blev påskrivna och jag sitter nu på den annars alldeles för kalla kontorsplatsen, men som idag är himmelriket. Bara lite svid på handen, jekla fluga haha.
 
Ni som känner mig kan säkert se denna panikspurt framför er...det bjuder jag på ;)
 
Over and out
f
 
Här är min fiende, usch. . Bild tagen ifrån google
.

Kommentera

Publiceras ej