100 mil med tåg

0kommentarer

Ifrån norr till söder, cirkus 100mil ska avverkas via tåg. Jag önskar att jag kunde fånga känslan på bild, alla de tusen intryck och fantastiska vyer som finns här uppe. Foton gör det inte rättvisa och hur man än bär sig åt så blir inget lika vackert som verkligheten. Igår åkte vi över bergen i solnedgång, himmeln färgade älven rosa, gul och orange. Det är som att man blir mållös, för inga ord i världen skulle kunna beskriva det jag såg just då. Toppar, dalar och vatten i världens alla färger. Jag säger det igen, för kanske hundrade gången, vi måste resa
mer i vårt avlånga lilla vackra land.

Igår satt vi vid foten av ett berg och lyssnade på fantastiska Helen Sjöholm. Hon sjöng rakt in i hjärtat och varje liten cell i hela kroppen reagerade. Det är häftigt hur sång kan röra en på ett sätt så lite annat klarar av att göra.

Jag vill allt annat än åka hemåt just nu. Tyvärr väntar jobb imorgon. Jag måste trist nog kliva ut ur drömmen och in i verkligheten. Som tur är får jag träffa bästa Emmy en snabbis i Sthlm innan X2000 tar mig vidare mot Småland.

Over and out
F

Kommentera

Publiceras ej