Mitt 2012. Bättre sent än aldrig. (tidsfördriv)

0kommentarer

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?

Jag besökte Norrland. Jag skrev omtentor och överlevde (haha). Hade egna patienter på praktiken. Skrev Journaler. SKREV PÅ ETT HYRESKONTRAKT (höll på att glömma världens bästa lägenhet...huh). 

 

Hur har ditt 2012 varit? 

Det har varit ett otroligt braigt år. Kanske ett av de bästa just för att jag har lärt mig så otroligt mycket, varit glad nästintill hela tiden, flyttat till min alldeles egna första lägenhet, träffat en fantastiskt fin kille och haft så otroligt mycket roligt. 2012 in my heart så att säga. 

 

Tror du att år 2013 kommer blir bättre?

Yes indeed. Det är klart. Man får inte tänka annat, positivitet är det som gäller och det känns väldigt lovande kan jag säga. Vi kommer läsa massa roliga kurser i vår och ta oss igenom halva utbildningen. Det kommer bli en hel del resor och massa annat skojigt. Jag tror 2013 kommer bli awsome! 

 

Blev du kär i år?

Oja. 

 

Vilket datum från 2012 kommer du aldrig glömma?

Åh. Det finns så många bra datum. 1- 5 & 12 maj. Min födelsedag! Sen 26/9. Samt 1/11. Några av mina absoluta höjdpunkter. 

 

Vad är din största framgång 2012?

Att komma över min rädsla för att vara ensam. Numera älskar jag egentid, förut avskydde jag det. Sen det där med att våga tappa fotfästet lite, tänk så bra det kan bli. Sen det där med att lita på att man faktiskt kan. 

 

Bästa köpet?

Det måste bli mitt köksbord i ek. Köpt av finaste kusinen Hanna. Älskar det. Sen kanske även mina bästiga gummistövlar med ullfoder innuti, helt underbara för frusna fossingar. 

 

Vad spenderade du mest pengar på?

Mat & dricka. Så värt. 

 

Gjorde någonting dig riktigt glad?

Joel. Bakken. Lägenheten. Min födelsedag. Sen så klart alla fina människor som finns i mitt liv. 

 

Vilka sånger kommer påminna dig om 2012?

Don't you worry child med SHM. Some nights med FUN. Om bara min älskade väntar med Thåström. Emmylou med First aid kit. Littlebrother med Tallest man on earth. 

 

Vem har du umgåtts med mest?

Mina fina vänner och finaste killen. 

 

Bästa minnet från 2012?

Min födelsedag. Lägenheten, in/utflyttningsfesten, idreresan, midsommar, Norrlandstrippen, discoteca yugostyles spelning 12/5, examensfesten, Bakken/Kräftis, The View på mejeriet. Prakitken..Det finns så många bra. 

 

Hur många kysste du?

Jag vet inte riktigt..eh. Kanske fyra personer. 

 

Är det något du saknar år 2012 och vill ha 2013?

Lite mer resor. 

 

Vad önskar du att du gjort mer?

TRÄNAT. Men det kommer nu, hejaheja!

 

Vad önskar du att du gjort mindre?

Ingenting.

 

Favoritprogram på tv?

The big bang theory. 

 

Största musikaliska upptäckten?

Don't know. (alltså att jag vet inte, det är inget bandnamn...)

 

Något du önskade dig och fick när du fyllde år?

Ja, massa fina saker ifrån alla mina nära och kära. 

 

Vad gjorde du på din födelsedag?

Jobbade. Fick blombud. SEN: Jag blev kidnappad av mina älskade vänner. Världens bästa överraskning ever. Blir fortfarande helt lycklig när jag tänker på det. 

 

Finns det något som skulle gjort ditt år bättre?

Nej. Allt har varit kalasbra. 

 

Vad fick dig att må bra?

Mina vänner. Min familj. Joel. 

 

Vem saknade du?

Många. Men mest Farmor. Ska hem till henne och kramas imorgon. 

 

De bästa nya människorna du träffade?

Det får allt bli Joel även här. Han toppar listan helt klart, jag mår så himla bra med den människan och är lycklig mest hela tiden. Sen finns det ju en mängd andra fina människor som jag också har träffat och jag tänker lite såhär "ingen nämnd, ingen glömd". Alla har lämnat ett avtryck på ett eller annat sätt så att säga. 

 

Det bästa du har åstadkommit i år?

En egen lägenhet. Ett hem så att säga. 

 

Vad vill du säga till dig själv inför 2013:

Stress leder ingen vart. Fokusera mera och ha fler mål. Fortsätt som du har gjort hittills och tuffa på framåt. HEJA DIG (mig)! Våga tro ännu mera på att du kan och skäms inte när det går som du vill. 

 

Nu GODNATT!

over and out

f. 

Kommentera

Publiceras ej