Vinterland.

0kommentarer

Så mycket snö. Har varit ute på köpingen idag och bland annat kört min älskade farmor till kyrkogården. Skulle tända ljus vid farfars grav. Bara det att alla gravarna är totalt igensnöade. Så fram med vanten och sopa undan massa snö och gräva fram stenen + ljuslycktan. Finfint. Det var även jag och alla pensionärer i Måset som var och handlade på Algots samtidigt. FULLSMOCKAT med gamlingar. De hade allt fått sin pension idag, lucky them och stackars mig. Kryckor, rullatorer och sega bilköer i väntan på parkering. Härligt! Menmen mat fick jag med mig hem och nu ska jag snart knåpa ihop en supernyttig sallad tillsammans med mammsen. Hon är hemma idag och pluggar, himla fint. Nu sitter hon och läser vetenskapliga artiklar och pratar högt för sig själv. Jag är bara lycklig över att jag gjorde klart allt PBL-plugg och reflektionsskrivande igårkväll, superspännande läsning faktiskt helt ärligt men det är sååå skönt att få vara ledig på riktigt utan ett pbl-moln hängande över huvudet. 
 
Ikväll blir det middag och mys hemma hos Tovalova. Imorgon väntar revypremiär, superfun!
Nu ska jag gå och skala rotfrukter, jordärtskocka står med på menyn idag vilket känns lite exotiskt. Tydligen är det en sorts solrosväxt, lättodlad enligt wikipedia. Hoppas det är mumsigt.
over and out
f.
 
En gammal men ack så tjusig bild på mig och finaste kusinvitamin. Saknar denna tös och hoppas på att vi kan hitta en helg för träff väldans snart. 
 

Kommentera

Publiceras ej