Sol, Stockholm, fina vänner och PRIDE.

0kommentarer

Återigen är det tillbaka till verkligheten. Väntar på Anders ska komma med en hög jobb till mig, tummen upp!
 
Helgen har varit superfin. Huvudstaden visade sig ifrån sin bästa sida med strålande sol och glada människor i regnbågsfärgade kläder. Matilda, Emmy och jag avbröt shoppingturen för att joina alla glada människor som stod längs med Götgatan och viftade med pressbyråns regnbågsfärgade flaggor. Jag viftade så mycket att min gick sönder... Prideparaden var fräsig, färgglad och ett enda stort glädjerus. Vissa delar av paraden hade en tyst demostration mot Rysslans sjuka lagstiftning rörande homosexuellas rättigheter som gör att man blir mörkrädd.
 
Efter prideparad och shopping blev det grillkväll i Vinterviken med massa folk för att fira Emmys födelsedag. Fick täffa gamla gymnasiekompisar som jag inte sett på år och dag, superfun! Calle och Jakob som numera titulerar sig som Stockholmsbor var lika pratglada som vanligt! Kvällen avslutades hemma hos Emmy med pojkvän i Midsommarkransen. där blev det musikquizzzz och allsång till gamla härliga låtar. Vi stupade i säng tidigt på morgonen och blev bortskämda med nybakade scones till brunch. Fantastiskt fint. Bussturen hem rullade på i en väldans fart tack vare sträckläsning av ny bok, Sophie Kinsella - Nya kontakter. Den var precis lika fnissvänlig och varm som alla hennes böcker, kan varmt rekommenderas om ni vill ha något lättläst och lättsamt.
 
Idag är det då som sagt jobb. Nedräkningen har börjat för nästa fredag så får jag sommarlov i två veckor innan skolan drar igång igen. VART SJUTTON FÖRSVANN SOMMAREN?!?! Då väntar i alla fall lite besök + försöka hinna med att mysa massa med tjejorna här hemma inann det är hejdå för ett tag.
 
Ikväll ska mamma och jag plocka solrosor. Pengarna som man handlar för går direkt till hjärt och lungfonden, hur bra som helst. https://www.facebook.com/#!/solrosorna?fref=ts
 
NU: dags för avrapportering i massor sen lunch!
over and out
f.

Kommentera

Publiceras ej