Tid

0kommentarer

Alltid är det den där tiden. Även om jag hunnit med väldigt mycket dessa lediga dagar så är jag ändå lika förvånad som alltid över hur fort det går. Time flies.
Det har hunnits med kalasande, massamassa prat med fina vänner, ätit så otroligt mycket påskmat och godis..myst hemma, vandrat på köpingen och myst hos farmor. Idag hann jag även få en genomgång av mamma på gymmet så nu är det rehabträning på g för fulla muggar, inget mer ryggont här inte! Dock känner jag mig som Asta 87 år som måste ta de lättaste vikterna, jag ska inte ens få träningsvärk efteråt utan bara komma igång med rörlighet, ja ni förstår...hah. Dock fanns det inga undantag för ben/mage/kondition där kan det få bli träningsvärk, bara inte i axlar/nacke och rygg..massa att tänka på, tummen upp för världens bästa mamma som fixar i alla fall!! Som jag sagt så många gånger tidigare, vad sjutton hade jag gjort om hon inte hade varit sjukgymnast? Troligtvis hade jag klarat mig galant i alla fall men hennes yrkesval har underlättat många situationer med söndriga armar/knän och nu då rygg..så tummen upp för det också!

Imorgon är det ännu en fullsmockad dag där frisörbesök ska hinnas med, besök hos farmor, säga hej till Tove på jobbet, kolla in nya bibblan (sagorummet speciellt, då det ska vara maaaagiiskt..), krama Sara och sen laga mat. Efter det går (mer troligt kör) bilen mot Kalmar och sen blir det tåg till allra bästa Lundet. Trillar in sent, men det får det vara värt! Tur att Felix gulaschsoppa finns kan jag ju säga och även Ica Malmborgs som har öppet till tjugotrenollnoll.

Om en vecka kommer finaste killen hem, som jag längtarrr! Tänk vad fort fem (fyra och en halv just nu..) veckor har gått. Influensan from hell, tentaplugg och påsklov har fått tiden att gå fort helt enkelt. Tummen upp för det!

Nu ska jag läsa lite i den väldigt underhållande boken "små citroner gula" innan ögonen går i kors!

Over and out
f

Kommentera

Publiceras ej