Lärdomar

0kommentarer

Denna veckans lärdomar: 
 
1. Ät inte ost när du är mjölkproteinallergiker. Även om du intalat dig själv att hårt lagrad Allerum-prästost går bra i små mängder så innebär inte det att magen håller med alla gånger. Lite parmesan på det också så blir det en rätt dålig mix i magen. Kanske får jag skylla lite på den ganska vodkabaserade slushdrinken som vi hade på förfesten i onsdags också...Inte optimalt för en mage som fått i sig lite för mycket cheeeeese så att säga. Gårdagen som skulle bli en helmysig dag med finaste pojkvännen i Malmö slutade med en kräkandes och magkrampandes Frida...Inte heller så optimalt om jag ska vara ärlig, har haft bättre stunder haha. Men jag kan verkligen säga att jag inte kunde ha varit i bättre sällskap. Det blev istället soffhäng och mys med klassikern Jurassic Park, vilket verkligen inte är fy skam. Lite slöare gång och något klagande så är jag ändå rätt glad över att inte ha lika ont som i somras, det kan ju helt enkelt vara värre så att säga. Sen mår man ju liiite bättre när man får vara nära någon som han den där kan jag också meddela. Bästa medicinen helt klart. 
 
2. Lärdom nummer två är lite tråkigare men kanske även den jag lärde mig mest av. Lämna aldrig en väska obevakad, speciellt inte på HM i Lundet. Klantigt som bara den, och man vill tro det bästa om människor. Men vissa kan verkligen inte skilja på vad som är mitt/ditt. Väskan är borta och likaså plånbok med ALLA korten i. Smink, ny perfym + massamassa småsaker som var i väskan. Så just nu sitter väl någon lycklig(?) människa någonstans i Lundet och funderar på vad de ska göra med alla sakerna. Allt är polisanmält och spärrat så de lär ju inte komma så långt med det hela i alla fall. Men man kan ju hoppas att de är lyckliga över sminket och perfymen i alla fall? Det enda som direkt går att använda, förutom då mina 150kr + 250danska... MEN det är en piss i missisippi egentligen, det hade kanske också kunnat vara värre. Nytt körkort/VISA/bankdosa/ICAkort/patientbricka/lånekort/studenkort går ju att ersätta. Mobilen och nycklar låg som tur var i jackfickan så de har jag kvar. En iphone-laddare fick de allt med sig också, så lär kanske vara lite svår att nå de närmsta timmarna då phonen strax laddar ur. MEN det löser sig. Världens bästa "extramamma" Cilla kom som ett skott med en ny väska. Finaste Lisa och Glennie var med när det hände och ja vad ska man säga mer än att TACK för att jag har så underbara människor i min närhet!!!!!!!! Världens bästa mamma och pappa också så klart som fixar. Allt löser sig och jag är bra mycket lugnare än vad man kanske borde vara. Det enda läskiga är väl att någon som jag inte vet vem det är vet nu vem jag är iom IDkort osv. 
Något positivt med det hela är väl att jag får ta ett nytt kort till mitt körkort, det gamla var hemskt haha. Man måste som sagt se det positiva, det hade kunnat vara värre. Om telefonen legat i väskan så hade nog paniken varit en aning större. Alltid något. 
 
Nu ska jag dricka upp mitt te sen sova. Imorgon väntar inflyttningsfest hos Lunds mysigaste norrlänningar (Joel&Björn), kalasfint + en shoppingrunda med Lajsa (och kanske johoney?). 
 
over and out
f. 

Kommentera

Publiceras ej