Flytthelg.

0kommentarer

Hejhallå.

Det slog mig precis att jag på riktigt ska flytta. När mamma ringde och sa att de lämnar Halmstad för Lund så fick jag litelite ont i magen. Jag ska nu bo själv, för första gången i hela mitt liv. Det är såklart jättekul och spännande men också liiiiteliiite läskigt. Hanna är så rolig och bra att bo med, men hon ska ju till andra sidan jorden snart så därför blir det som det blir. Jag tröstar mig med att Johanna finns rakt över vägen och Glennie kommer också flytta mot vildis.

Men jag måste lära mig vara själv och bli mer bekväm med ensamhet. Jag har alltid tyckt att det har varit lite jobbig, det där med att vara själv. Det är dock något väldigt viktigt, att kunna slappna av och bara få vara, utan att någon annan är med. Svårt. Men en lärdom som jag måste ta del av, så är det bara. Jag har ett så himla fint kontaktnät i Lundet och skåneland så ensam behöver jag egentligen aldrig känna mig. Det är bara det där att man ibland måste vara själv. Då är det en trygghet att ha mobilen till hands och kunna slänga iväg ett sms eller ringa någon, om det skulle bli alldeles för trist med ensamheten så att säga. Sen när man vet att pojkvännen finns nära så blir även det en trygghet, men hos honom kan jag ju inte hänga hela tiden. Därför ska min lägenhet inredas till mysgheternas mysighet = jag kommer aldrig vilja gå därifrån. Det ska bli hemtrevligt och varmt, sådär så man trivs jättebra. Vilket jag också tror att det kommer att bli. Så det längtar jag efter jättemycket. Att ha en plats där jag kan trivas till max och känna mig helt bekväm. För rummet jag har nu har väl inte riiiiktigt varit trivsel till 110% utan det är mer sällskapet utav Hanna och resten av lägenheten som har varit toppen.

Nu ska jag samla ihop presenter och annat för snart är familjen här! Cirkus tre timmar försenade, men så blir det när finaste moster hade köpt födelsedagstårta till mammsen. Fyller man år ska man självklart ha tårta! :)

Men nu over and out
f.

Kommentera

Publiceras ej