sol.

0kommentarer

Håller tummar och tår för att värmen stannar och att vi får sol på midsommar. Imorgon drar vi till Ölandet för att fira hela helgen. Det kommer bli galna upptåg, as always, skratt och drinkar. Systemet besöktes igår och man känner sig alltid på något vis lite skyldig när man går till kassan med korgen full. Lustigt egentligen. För när man är i Lund vet alla att du är student och då blir det mer okej att handla alkohol av någon anledning. Nu är det visserligen midsommar. Men det bara känns annorlunda i Mönsterås. Som vid Simons student när jag var på bolaget två gånger på samma dag, och kassörskan kände igen mig OCH skrattade. Man är inte anonym och folk blir på något vis dömande. Rättare sagt man är rädd för att folk ska dömma. Fråga mig inte varför. Alla gör vi våra egna val och kan man stå för dem så är det helt rätt. Jag far illa av folk som dömmer eller har förutfattade meningar om saker och ting. När man är 22år ska livet vara en fest för när annars ska man uppelva det vi upplever nu?

Allt är fortfarande lite upp och ner. Migränen lurar och ögonen specar igen. Överansträngt huvud. Det jag lärt mig ännu en gång och inser hur viktigt det är, är att leva i nuet och ha kul. Man ska njuta och skratta. Säga till dem man tycker om att de betyder och göra det man vill göra. Var nöjd med livet och allt som du har omkring dig. Sen ska man inte glömma, aldrig glömma, men man måste gå vidare och försöka finnas till för de som behöver. Live, Love, Laugh .

Midsommar kommer bli bäst. Sen Norrlandstripp och besök. Mallorca innan skolan börjar kommer bli awesome. Längtar halvt ihjäl mig. Sommaren 2012 kommer vara fullspäckad och gå på ett kick vilket både gör mig lite stressad men ändå så otroligt lycklig över att ha så mycket kul att göra.

over and out
f.

Kommentera

Publiceras ej