Juste ja.

1kommentarer

Glömde att jag behövde skriva av mig lite igen. Andra gången på en vecka glaset rinner över.

Någonting jag har så svårt att förstå är hur vissa människor kan ha nöjet att sitta hemma och prata om andra. Hur kan man finna det behagligt att göra sig rolig på någon annans bekostnad? För mig är det lite av ett mysterium och jag blir så otroligt förbannad när jag hör vissa saker som kommer ur folks munnar. Folk som inte egentligen har en aning. De har äckliga förutfattade meningar. Det som gör mig mest ont är när det drabbar någon jag själv tycker om. Då slår jag på skyddsmuren och vill gå till attack. Tur som det är finns det ofta någon vid min sida som kan lugna. För det är min svaghet. De som står mig nära. De är allt. Kommer någon och kliver eller ens försöker så mycket som att tänka tanken på att skada dem så vill jag hugga tillbaka. Jag är nu mest arg och faktiskt lite ledsen. Tänk vad fel man kan ha om vissa.

Fast egentligen tycker jag synd om er. För något måste ju vara fel i och med att ni försöker hitta saker hos andra att prata om. Att en sak man säger kan vändas upp-och-ner tio gånger och bli till något helt annat i slutändan är helt otroligt. Det gäller att passa tungan helt enkelt. Jag hade glömt hur äckligt Mönsterås kan vara ibland. Det är saker som skitsnack som gör mig så glad att jag numera bor på en ort där folk inte lägger sig i. Jag har bara folk omkring mig som jag tycker om och de vill inget mer än väl. Det har jag självklart här hemma med, mina bästa, men saken är den att det finns så mycket fult folk i Måset. De där som inte bara kan hålla sig till sitt utan de måste smutsa ner och vara dumma. Sånt gör mig arg.

MEN som sagt nu ska jag ut och power walka med några av de människor jag tycker så mycket om att jag skulle gå över eld för.

over and out ännu en gång.
f.

1 kommentarer

Johanna

20 Jul 2012 23:02

Fattar du hur mycket jag saknar dej?!?!?! tur som tusan att vi träffas nästa söndag :D

Svar: Och jag saknar dig så mycket att jag nästan spricker!!! Men nu är det bara en vecka kvar rätt exakt på klockslaget wooohoo! :D
Frida

Kommentera

Publiceras ej