Till Fridaay

0kommentarer

Hej Frida,
Nu är det dags för mig att berätta om min dag lite kort. Jag vaknade väldigt sent, eller runt tio, om det nu är sent? Men sen tänkte jag, vad gör det? Man måste väl få sova ut när man väl är ledig?
Nåja, åt lite frukost. Inte speciellt nyttig. Men fortsatte leva på min tanke att jag har semester. Efter frukost skulle jag ut och vandra med rydie å bexen. Men det sket sig lite, eftersom vi inte hade några bilar och jag hade en hund. Vandringen blev runt kråkerum (ensam med boxie), du vet den där rundan man sprang med skolan och som vi gick i somras. En viktig detalj att lägga till är att det blåste VÄLDIGT mycket. (hoppas du förstår att det var mer blåst än vanligt då jag skrev väldigt med stora bokstäver)
Väl hemma igen var jag duktig, för jag både diskade och dammsög hela huset. OBS, diskade inte hela huset!! Fikade (med mina bullar) sedan lite med mamma och körde henne till jobbet och efter det skulle jag med mormor på algan. Det är ju en historia för sig, haha. Fick en liten peng som tack för hjälpen och det värmer i den tomma studentplånkan.
Nu håller jag på att baka muffins med rågmjöl, fetaost och massa. Får se hur det blir då de inte alls liknar bilden på receptet. Hållar till i köket och det är väldigt mörkt ute. Lär väl nämna att jag har lite respekt för vårt kök i mörker. Det är endast i detta rum som man kan kolla in genom fönstrena stående på marken. Hujaa, lite rädsla här med.

Nu är min muffins klara. Måste även laga lite mat då jag kom på att jag inte hunnit äta något ordentligt idag. Ska nog ut på en vandring runt köpingen med Rydie. Om det slutar regna. Eller jag ska ju ut i alla fall, med hunden. Ikväll är jag taxi, ska hämta pappa på jobbet och sen hämta mamma. Sicken tur att dem har mig!!

Just det, haha, pappa ringde till mammas mobil idag på morgonen och jag svarade, som vanligt: hallå?! Och han hörde inte att det var jag. Värmer alltid lite extra i lill-hjärtat mitt!


- här är mina muffins. Vilken husmor jag blivit va? Innehållar fil, så tyvärr kan du inte smaka dessa heller.


- och här är jag!!

Puss på dig!!!

Kommentera

Publiceras ej