hangin' around

0kommentarer

Kaffeskaket från världens största och kanske äckligaste kaffe (Wayne's) har precis släppt. Jag ska alldeles strax hoppa i sängen för imorgon ringer klockan halv sju (!!!!!). Skolan börjar kvart över åtta, gråter nästan vid tanken på hur trött jag kommer vara fram tills klockan tolv då vi slutar. Kursen vi läser nu heter kognition&minne och är så OTROLIGT spännande, traukigt nog läser vi bara den en vecka. Därför vill man ta vara på den tiden som vi har och få in så pass mycket information som möjligt.
Jag mår illaillailla.
Är lite rädd att baconsåsen jag åt till lunch kanske inte var så bra? Eller så är det helt enkelt så att kroppen har tröttnat på sena nätter och behöver vila, därav illamåendet. Who knows, lär märkas i vilket fall som.

Det är först när du blir av med något som du förstår vad det betydde för dig.
Vi såg ett klipp av en dokumentär idag under föreläsningen som handlade om en man med minne på max 10 sekunder. Han hade 1985 drabbats av en inflammation i temporalloben, där bland annat arbetsminnet/korttidsminnet finns. Han minns sin fru men varje gång han träffar henne tror han att det är första gången de ses på flera år. Minnet av att hon kan ha varit där dagen innan är alltså borta.
Tänk er att inte veta vem man är eller vad man gjort. Så fruktansvärt hemskt men även så otroligt intressant. http://www.youtube.com/watch?v=Vwigmktix2Y - Där kan ni se klippet vi såg.

Nehe nu ska jag sova tror jag.
jag saknar det där lilla ruset, den där pirrande känslan i magen av att något känns lätt och kul.

over and out.
f.

Kommentera

Publiceras ej