effektiv.

0kommentarer

Att sitta still i tre timmar (okej med lite paus) och lyssna på tjöt om örat är inte roligt kan jag berätta för er. Det bästa av allt är att vi logopeder knappt ens behöver kunna det föreläsaren pratar om utan det är till för audionomerna. Man kan ju tycka att det hade varit schyst att låta oss skippa de förläsningar vi egentligen inte behöver men icke, vi ska vara med och genomlida örats alla jäkla vrår och sjukdomar. Mimmi somnade, Johanna spelade spel, Linnea lyssnade halvt och tjötade lite med mig, jag ritade/kollade bilder, Lisa spelade spel, Stina vet jag inte riktigt om hon lyssnade eller inte....men i alla fall SÅ engagerade var ligan idag. Höjdpunkten var när Linnea och jag gick och köpte kaffe, lite miljöombyte sådär är aldrig fel (eller när mimmi snarkade!). Stackrars herr öronläkare att han ska behöva dras med ett gäng oengagerade logopedstudenter...haha.

Annars har jag hunnit med ett pass styrkeyoga, höll bokstavligen på att slå knut på mig själv men det löste sig. Lavinia och Linnea var med dock hamnade vi en halv sal ifrån varandra så det var lite segt men det gick fint i alla fall. Lagat mat har jag också hunnit med. Det brann i munnen kan jag säga...Två vitlöksklyftor, cayenepeppar och vanlig peppar var lite mycket för mina smaklökar men gott blev det i alla fall! Så vid klockan tre har jag typ gjort det mesta, what to do next? Ut med sopor, vandra lite, handla och kolla tvättid kanske? Why not så att säga.
Effektivt indeed.
over and out
f.

Kommentera

Publiceras ej