the annoying ticking noise...

0kommentarer

Hemma i måset igen och lika fint som alltid. Snösnösnösnösnööö det är så mycket SNÖ. Försökte göra en snöängel idag med blev totalmosad av min fina lillebror som startade årets första snöbollskrig, riktigt fint. Innan det hade vi skottat ALLT man ska skotta runt huset, duktigt värre indeed. Men okej, nu till saken med rubriken. Det är så att det är ett annoying ticking noise I MITT RUM!!!! Can't find the source...Pappa har gjort om mitt gamla rum till hans nya kontor, helt okej med mig. MEN någonstans i detta rum har han ställt en jäkla klocka som tickar! Vilket är mindre okej. Farmor har som sagt flyttat och detta innebär att det nu står en massa kartonger här hemma, i mitt rum..och jag slår vad om att om jag letade riktigtriktigt noga så skulle jag nog kunna hitta en liten klocka i någon av dessa kartonger, men vem har tid med det klockan mitt i natten?! Saken blir inte bättre av att pappa är på möte i Norrköping tills imorgon, så han kan inte lokalisera tickandet. Vi andra vill inte riktigt röra kartongerna då vi inte har en aning om vad som är vad så att säga. Det tickar jättemycket just nu...jag måste leta. MÅSTE hitta källan till tickandet så att säga annars blir dethär en lång natt.
Men förutom detta lilla drama som händer just nu så är allt hur bra som helst. Tågresan gick fint, flöt på så himla bra. Ska inte klaga mer på tåg, eller i alla fall inte för tillfället.
Nu = leta reda på oljudet. Sen sova.
over and out
f.
Jag i snön haha. Se så fint jag vinkar (mamma tog för att skicka till pappa så han fick se att vi skottade på riktigt, därav vinkningen..)

Kommentera

Publiceras ej