Tåget. igen

0kommentarer

Tingelingelingetåågeet. Har precis vinkat hejdå till Ellen i Växjö och har hoppat på Öresundståget mot Lund, finafinafina Lund! Just nu är det bara skog utanför fönstret så har ingen direkt aning om vart jag befinner mig. Det är i alla fall mycket mindre snö här än vad vi hade hemma i kära lilla Mönsterås. Jag är lite ledsen över att jag inte kunde ta snön med mig för det var såååå vackert! Säkert en halvmeter snö som låg på tomten runt huset. Köpingen såg ut som den var med i en saga a la Astrid Lindgren, så fint med alla små hus och all snö.

Jag har världens tyngsta väska med mig tillbaka som är fullproppad med skidkläder och annat bra att ha. Det blir väl så när man flyttat hemifrån att man hittar nya saker att ta med varje gång man är hemma på besök. Fyllde iaf fyra kassar med kläder som ska ges bort eller skickas iväg, vilket kändes skönt!

Nu ska jag försöka mig på lite mun/svalganatomi woopwoop!
Over and out
f

Det var för övrigt cirkus -23 grader när jag gick upp idag. Turligt nog sjönk det till -18 lagom till att jag skulle traska mot bussen..

Kommentera

Publiceras ej