sommar?

0kommentarer

Här blir det bara kallare och kallare. Imorse var det hela 17 minus ute, vilket är på gränsen till att jag håller mig innomhus all day long. Dock sjönk temperaturen till cirkus 9 minusgrader lite senare, vilket ledde till att jag vågade mig ut. Det blev en sväng runt Kalmar med ma&pa för att köpa nya skidbyxor + lite annat smått och gott. Efter det for jag förbi Tovalova och Pierran en sväng och kollade in deras nya hus. Ett riktigt hus, ett stort hus med massa saker som ska fixas, men de är så duktiga och det kommer bli kanonfint! Jag bjöd in mig själv till inflyttningsfest någon gång i sommar, även om det inte kommer vara klart på långa vägar. After det rensade jag ur massvis med jeans och tröjor ifrån mina garderober här hemma, grävde fram underställ och skidstrumpor och fixade med foton. Jag har faktiskt hunnit med att plugga också, tro det eller ej men jag har varit effektiv som bara den i helgen. Igårkväll var mina fina vänner här. Vi pratade, skrattade och åt oss igenom hela kvällen. Mys på hög nivå med andra ord.

Imorgon far jag tillbaka mot skåneland igen och får überfint resesällskap i form av Ellen som ska hem till Växjö efter en helg i Måset.
Nehe nu ska jag dricka te med ma&pa framför tvn och njuta lite extra av att ha dem nära.
over and out
f.
P.S !!!! Ett tillägg. Jag måste ju bara berätta att jag testade mitt stackars hjärta idag när jag skulle ut och köra bil. Jag kom så långt som cirkus femtio meter från huset där vi har en ganska "stor" korsning (det vill säga stor för att vara lilla Mönsterås). Det blir min tur att köra och jag gasar på med lilla ådin....kommer till mitten av korsningen där det liksom tar stopp...bilen rullar inte längre utan jag står nu helt stilla, mitt i korsningen. Framför mig har jag bilar som väntar på att få köra och jag tittar till vänster och ser att det kommer en bil ifrån E22an som är på g mot mig...paniken stiger då biljäklen fortfarande inte rör sig trots alla försök med växlar och olika fart på gasen..SEN lägger jag i backen och kan sakta men säkert åka tillbaka till den trygga plats jag började på, bakom stopplinjen. Det blir min tur at köra iväg igen och jag kommer då på den ännu smartare idén att testa att ta höger istället för rakt fram, och då gick det hur bra som helst. Dock blev det en jäkla omväg men jag kom i alla fall framåt! hahahaha. Jag och snö + bil är inte den bästa kombinationen. Förra året tappade jag ju bromsarna...men det tar vi en annan dag!. D.S

Kommentera

Publiceras ej