on repeat.

0kommentarer

Vi människor är så otroligt duktiga på att 1. bry oss om vad alla andra tycker och 2. Springa när saker blir jobbiga. I första hand kanske man kan tycka att det där springandet är lättare än att försöka stanna upp och ta tag i saker. Jag har alltid varit den som springer så fort någon börjar komma lite för nära. Jag la benen på ryggen och sprang så fort jag kunde. För allt blir så mycket lättare om man får vara själv, inte låta någon komma riktigt ända in. Men av erfarenhet kan jag säga at det blir inte alltid bättre när man springer. För som jag skrivit så många gånger den sista tiden, säkert så många gånger att ni vill klippa till mig, men det är inget fel med att stanna upp och stå still. Springa kan man fortfarande göra men man behöver inte fly. Jag är i alla fall trött på både 1&2. Jag pallar inte bry mig om vad alla tycker och tänker. Jag orkar inte slänga bort massa nödvändig energi på tråkigheter eller oro. Jag är trött på springandet och på att saker springer ifrån en. Man ska tappa fotfästet och springa barfota och allt det där men jag är trött på att fly.
Allting upprepar sig hela tiden. Livet går på repeat och jag står och trampar på samma ställe som jag gjort så otroligt många gånger innan. Men nu är det dags att lägga allt bakom sig och trampa framåt. Jag drömde om allt igår, alla personer som fanns där förut och allt som var. Huvudet snurrade med en miljon tankar när jag vaknade. Vissa människor kan jag sakna så att jag har ont i magen medan jag bara vill glömma de andra. Det är lustigt det där med människor. Hur de kommer in i ens liv och på samma sätt hur de försvinner ut ur det.
Nu ska jag ta en power-naaap för ikväll är det ölprovning och jag vill inte slockna mitt i allt.
over and out.
f.

Kommentera

Publiceras ej